Wednesday 21 November 2012

Video tentang Gay dan Lesbian






aku sekarang dah berada kat Malaysia.. kat kampung aku lah.. dah lama stay kat Aussie, tempat sendiri juga terasa dekat di hati.. sebagai orang pertama dari kampung aku yang belajar di oversea, rasanye tak boleh nak lari daripada menjadi 'center of attraction' kot.. orang asyik tanya aku banyak hal.. tapi kebanyakkan orang mula-mula tak kenal aku.. seriously, mereka tak boleh nak cam aku.. muka pun dah berubah kot.. badan pun berisi sikit.. i gain 6kg you know waktu stay kat Aussie.. tapi sebab utama orang dah tak leh nak cam aku sebab rambut aku ni hah.. dah panjang.. orang fikir aku ni perempuan.. seriously.. haha..

entah lah wei.. aku rasa rambut aku tak lah panjang sangat pun.. just rambut aku dah cover keseluruhan telinga aku je.. dah tak nampak telinga.. bagi aku rambut aku dah jadi macam ala-ala indie singer macam tu lah.. style lah katakan.. tapi bagi orang kampung kat tempat aku, terutama my parent memang tak biasa tengok style-style macam ni.. suruh aku gunting rambut.. but hei! aku dah gunting rambut tiga minggu lepas, dan sengaja pun nak biar panjang macam ni.. and i love my hair.. orang-orang muda pula macam my kampung friends faham lah yang panjang macam ni sebab style lah.. ala-ala Korea gitu.. hehe.. no lah.. aku tak ikut style Korea pun.. tapi terasa diri macam penyayi dalam indie band.. haha.. amboi-amboi..

bila dah lama stay kat negara orang, dua perkara utama yang aku rasa perlu adapt semula dengan keadaan di Malaysia.. pertama mestilah tentang cuaca.. PANAS!! hehe.. macam gedik-gedik je kata panas lah.. tapi jujur aku cakap bila keluar dari kapal terbang memang tu lah yang aku rasakan dulu.. walaupun time tu dah nak maghrib.. ambil rasa dua hari nak adapt dengan cuaca panas kat Malaysia.. lepas tu dah mula okay.. then kedua pula air mandi.. kat sini biarpun tak sejuk sangat, tapi kulit aku tak tahan.. badan mengigil je sebab kesejukkan.. biar air tu tak lah sejuk sangat pun.. tapi aku kat Aussie dah terbiasa mandi dengan air panas.. sejuk sedikit pun dah tak tahan.. tu lah dua perkara utama yang aku perlu nak adapt semula bila dah kembali di tanah air.

aku sebenarnya nak tulis banyak perkara tapi malas nak taip.. haha.. sekarang ni tengah mood nak bersembang-sembang dengan kawan sekampung.. tunggu ada mood nak menulis dulu, baru boleh menulis.. hari tu ada yang tanya aku satu soalan mengenai macam mana nak hidup sebagai GAY + MUSLIM.. soalan yang susah sebenarnya, sebab aku sendiri pun tengah mencari solusi.. and aku pun bukannya bagus sangat pun.. tapi aku kata kat dia, aku akan buat satu post tentang hal itu nanti kat dalam blog ni.. 

and one more, aku dah mula nak bukukan citer Unspeakable Love tu.. tapi sekarang ni tengah proses nak edit lah.. ada orang suggest aku buat macam tu.. i mean buat macam PDF file dalam bentuk buku citer tu ke.. kira-kira macam tu lah.. so, sape-sape yang nak, boleh send mesej aku kat aku di my FB..



so, aku nak re-post semula satu video ni.. post lama.. tapi aku rasa most of you memang tak tengok video ni pun.. sebab waktu tu blog ni still tak banyak pengunjung.. purata visitor dulu dalam kurang 200 visitors sehari.. sekarang ni dah meningkat menjadi dalam 3000 lebih visitors sehari.. so, aku nak tunjukkan semula satu video documentari yang agak kontrovesi yang telah menarik perhatian aku.. mengenai gay dan lesbian.. then, korang nilai-nilai lah sendiri..














7 comments:

  1. satu soalan jer terpikir dlm kepala aku. macam mana ko handle seribu satu soalan org lain bila ko balik dr Aussie? dari parent ko, dr kwn kg ko and yg lain2..


    Pasal bukukan cerita tu bagus la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ckp je apa yg patut... Tp usually org2 berusia ni risaukn kita.. Byk mcm lh nasihat yg dberikn

      Delete
  2. Saya macam pernah nampak atau lihat photo tuan tanah blog ni tapi tak ingat dimana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu prnah nampak tu usually kat dlm PR lh...

      Delete
  3. Great blog.. Walaupun bru follow tp bila baca blog nie rasa mcm bru dapat kebebasan.. Bukan kebebasan yg melampaui batas tp kebebasan utk jadi diri sendiri.. Jadi diri sendiri tanpa menyusahkan org lain.. Btw, unspeakable love was great story.. Nice artwork.. X sabar nak tgu sambungan.. Dan kalau blh, nak jgk download cite tu kalau dah dibukukan..

    ReplyDelete