Tuesday 7 January 2014

Boxer VS Seluar Dalam





AWAS! 

mungkin tidak sesuai dibaca oleh sesetengah orang..



beberapa hari lepas aku pergi ke KK, Sabah nak hantar my sisters pergi ke airport.. kita orang bermalam lah dulu, then ada lah pergi jalan-jalan jap kat KK.. okay, nak dipendekkan cerita lah kan, aku nak bercerita mengenai 'boxer vs seluar dalam'.. hahaha 

pada hari aku pergi KK tu, untuk pakaian dalam, aku pakai boxer warna putih.. aku pernah dengar satu ceramah ini kata, lelaki dalam sehari secara purata mereka 'teransang' dalam 60 kali sehari.. aku tak ingat sangat lah.. but aku rasa tu macam agak hyperbola.. maybe dalam 30 kali sehari lah kot.. so, bila aku cakap macam ni lah kan, entah kenapa waktu aku pergi KK tempoh hari tu aku macam agak selalu gak 'teransang'.. hahaha.. aku pula time tu pakai jean potongan skinny.. takde lah skinny sangat.. tak sendat sangat.. just tak loose sangat lah.. so, bila dah macam tu, dalam hati jerit 'oh no!!' then pandang bawah 'ianya dah semakin 'membesar'..' hahahaha.. bersilang ke kanan.. hahaha.. so, dalam hati pun mula lah fikir lagi 'macam nak cover ni?' (kalau perempuan ada baca artikel ni, actually ni antara problem yang dihadapi oleh lelaki)

so, aku nak bercerita mengenai 'boxer'..

for me, boxer ni kalau dipakai mempunyai ada masalahnye.. orang pakai boxer sebab kata ia lagi 'loose'.. ada lah yang kata kalau pakai seluar dalam actually tak elok sangat sebab 'kurang loose', nanti-nanti boleh ada beri kesan sampingan pada alat kelamin.. entah.. maybe boleh jadi mandul lah kot.. ada lah pernah dengar orang kata macam tu.. but disebabkan boxer ni 'loose' sangat, banyak juga masalah yang timbul.. 

sebelum aku nak bercerita mengenai hal ni.. actually korang prefer yang mana? boxer ke seluar dalam? lain orang lain pula cita rasa mereka.. ada orang yang lebih suka pakai boxer berbanding seluar dalam.. so, koleksi pakaian dalam tu lagi banyak boxer dari seluar dalam.. ada orang pula prefer seluar dalam berbanding boxer.. ada pula tak kisah mana-mana sangat.. 50/50.. but kalau ditanya pada aku lah, adakah aku ni 'boxer person' or 'underwear person'? aku akan cakap, aku ni lagi prefer seluar dalam berbanding boxer.. kalau dulu, aku memang tak pakai boxer langsung.. but then mula lah try pakai, lama-lama dari 10% jadi 20% aku akan pakai boxer..

so, aku nak bercerita mengenai boxer.. aku ni pada awal-awal dulu memang menganggap boxer ni sebagai sesuatu yang 'menakutkan'.. ada banyak cerita juga lah kenapa aku kata boxer ni 'menakutkan'.. waktu sekolah dulu aku memang sejak dari awal lagi jadi student asrama.. so, bila dah jadi student hostel, memang biasa lah kan kalau duduk campur dengan budak lain.. ada budak yang memang suka seksi-seksi di asrama, jalan-jalan merayap tanpa baju, just pakai boxer je.. very common lah kan benda macam ni.. so, adalah satu story ni sewaktu aku dalam perjalanan nak masuk ke bilik aku, di depan aku ada my friend yang shirtless hanya pakai boxer berjalan bertentangan dengan aku.. nak tahu apa yang aku terlihat? secara tak sengaja aku terpandang pula pada bahagian bawah.. sesuatu yang menegak ke depan secara 90 darjah, memang jelas aku nampak dia punya ___ di sebalik boxer dia.. tapi my friend tu rileks je berjalan-jalan di asrama biar pun 'benda' tu 90 darjah menegak ke hadapan.. so, sudah pasti lah aku terkejut bila tertengok benda tu.. but disebabkan aku jenis yang berhati 'suci murni', bak kata orang, sekali pandang tak berdosa, dua kali pandang berdosa, so dengan pantas aku terus mengalihkan pandangan mata, menjaga kesucian pandangan mata kononnya.. hehehe.. so, aku terus jadi malu.. malu bukan sebab apa, malu bila fikir macam mana lah dia boleh slumber je jalan-jalan dengan keadaan macam tu? dia sedar ke tak ni? at least cuba lah cover sikit, biar pun sesama lelaki.. that's why aku anggap yang boxer ni 'menakutkan' sebab loose sangat sampai boleh jadi benda macam ni..

yang aku perasan lah, lelaki memang ada yang suka just pakai boxer dalam bilik biar pun bilik tu berkongsi dengan orang lain.. maksud aku memang suka shirtless just pakai boxer.. but kalau aku pula memang jenis orang yang memang akan sentiasa tutup tubuh, biar pun waktu tidur, tak pernah nak shirtless time tidur ke.. kena pakai baju gak..

walaupun aku kata boxer ni 'menakutkan', but then aku mula lah terdetik cuba nak pakai boxer.. alasannya sebab usually boxer ni banyak yang comel-comel.. banyak yang ada design yang comel-comel.. so, aku terfikir lah kalau aku pakai benda ni mesti kelihatan comel.. hahaha.. so, mula start nak pakai, lalu aku pun mula lah merasa bagaimana bila pakai boxer.. so, komen aku, for me boxer ni kurang selesa berbanding seluar dalam.. 

1. bila pakai boxer, disebabkan loose sangat, most of the time kita punya ___ akan bengkok ke bawah, (kalau seluar dalam 'benda' tu menegak ke atas disebabkan 'dikurung' oleh seluar dalam.. usually aku buat posisi macam tu)... so bila dah bengkok ke bawah, ia jadi bebas, kadang-kadang tu kita boleh rasa yang ia bergoyang ke kiri and ke kanan.. hahaha.. so, aku rasa tak selesa lah.. goyang kiri.. goyang kanan.. hahaha.. even dalam seluar jean sekali pun.. 
2. bila dah bergoyang ke kiri dan ke kanan, kadang-kadang tu ia bergesel dengan peha pula.. bergesel.. dan bergesel.. aku tak suka lah rasa macam tu.. rasa tak selesa.. gesel.. gesel.. dan gesel..
3. and then, bila kita 'teransang' pula, kalau seluar dalam, ia tetap akan menegak ke atas.. for me, kalau menegak ke atas takde lah di risaukan sangat.. but kalau boxer, kadang-kadang tu ia menyilang ke keri or ke kanan.. bila jadi macam tu, kadang-kadang tu memang boleh nampak dari luar 'shape' yang terbentuk yang bersilang ke kiri or ke kanan pada seluar kita.. memang kelihatan obvious berbanding kalau 'ia' sewaktu dalam posisi menegak..


so, konklusinye, for me disebabkan boxer ni loose sangat, kita tak boleh nak kawal 'benda' yang kita punya ni.. hihihi.. so 'benda' tu agak bebas nak buat apa benda yang dia suka.. boleh bergerak bebas.. goyang kiri, goyang kanan.. hahahaha.. memang di luar kawalan kita.. tapi kalau seluar dalam, 'benda' tu pula dalam keadaan yang terkawal.. so, kita lebih kurang risau kalau 'benda' tu nak buat perangai..

ni just pendapat aku lah kenapa aku kata prefer seluar dalam berbanding boxer.. tapi lain orang lain pendapat mereka.. so, aku nak tanya lah, 

"korang prefer boxer ke seluar dalam?"








71 comments:

  1. Saye pilih boxer!!! x salah kan?!

    ReplyDelete
  2. Aq pun baru jer try boxer ni start thun lepas,, sbb mmg dari kecik mmg dibelikan seluar dalam jer (spender). Pendapat aq mmg sama ngan putera, first time pakai tu mcm tak selesa sangat bila 'kayu' kita tu terjuntai2 dan bebas, kena pulak time berpeluh2 so 'dia' melekat kat peha, tu yg lagi rimas. So aq stop la pakai boxer ni..

    Tapi aq ada satu tips ni,, kalau korang jenis yg suka pakai seluar skinny ataupun track bottom yg kain melekat, mmg segan bila 'bulge' kita agak ketara,, So time ni la sesuai untuk pkai boxer sbb bila 'kayu' kita ke bawah maka bulge kita akan kurang la nmpaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x juga.. klu pakai boxer kita x tahu 'ia' stim dlm keadaan mcm mana.. kdg2 ketika dlm posisi ke atas, ke bawah, boleh jd dlm keadaan melintang.. susah utk diramal..

      Delete
  3. wat the heck is this??????? hahahaaaa

    ReplyDelete
  4. sama la bro.. aku pun prefer seluar dalam, kalau boxer memang agak kurang selesa bila terangsang, lagi2 depan perempuan nak cover line, betulkan 'parking' semua.. boxer time tidur lebih sesuai kot, biarkan 'ia' bebas berterbangan setelah seharian dikurung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kdg2 just pakai boxer time tidur je.. dgn baju lh.. boleh kata selesa jg lh.. x pernah lg klu just pakai seluar dlm time tidur.. hihi

      Delete
  5. Hampir terangsang aku baca post ne. :D

    ReplyDelete
  6. Aku suka tgk org lain pakai boxer !!

    Haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pula rasa nampak comel klu aku yg pakai boxer.. hahahaha

      Delete
  7. Aku lebih prefer boxer sbb xslese ble pakai..... sluar dlm kadang2 pki tp xslalu la..... ble ia membesar mmg bleh cover klu pki sluar dlm tp rase sakit plak sbb xbebas..... tu sbb aku prefer boxer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far x pernah rasa lg lh klu time pakai seluar dlm rasa sakit time 'ia' teransang.. lain lh klu seluar dlm tu katat sgt.. or kecil sgt.. but aku punya just sedap2 dipakai je..

      Delete
    2. Aku punye sesedap pkai jgk la... tp xtau knpe akn rase sakit ble pki sluar dlm.... tp ble pki boxer rase slese.... tp kekadang pki gak sluar dlm..... wlaupon tgh terangsang.... aku biarkn jer.... mls nk kurung dier

      Delete
  8. Bagi aku, dua dua aku prefer, tapi dependslah, kalau nak keluar selalunya pakai seluar dalam sebab dah get ready untuk cover 'ia'nya daripada mengembang, untuk boxer pulak selalunya pakai time dalam rumah time bersantai, waktu tidur, sebab rasa lebih selesa dan 'loose'. Konklusinya, boxer dan seluar dalam memasing ada kelebihan dan kekurangan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. masing2 ada kelebihan sndiri.. but i think, secara keseluruhan seluar dlm lg selesa dipakai berbanding boxer...

      Delete
  9. aku refer dua2..hakhakhak..boxer aku ade...suar dalam pun aku ade.hakhak....tp kdg2 aku tido just pakai kain pelikat je

    ReplyDelete
    Replies
    1. kain pelikat pun boleh jadi pakaian dlm ek? aku lg takut kain pelikat.. kot2 boleh terlonggar, nahas nanti..

      Delete
  10. aku prefer both, and ikut ocassion. biasanye underwear pkaii time bersukan sbb kwn aku cakap, cikgu die cakap, adik kite ni tk elok dibiarkn bergantungan dan bergoyangan bagai nk rak time bersukan, so better pkai underwear time tu. then boxer bila pkai sluar2 biasa je sbb jean mcm dh ketat dh, and aku tk la slalu or pernah trangsang mcm ko crite ni, ahaha. so takat ni blom problem lg la. :P

    OR, just main amek je mane yg ade, jnji bersih dn baru. sbb habit aku suke tukar underwear, tk pkai lame2 and tk recycle. reason, hygiene.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti byk koleksi underwear ni.. hihi.. aku ada byk seluar dlm.. but tiap kali aku balik kpg mesti akan ada yg hilang.. x tahu gi mana.. so, kena beli yg baru.. aku dh faham sgt dh, memang dh biasa jd mcm ni..

      Delete
    2. Hilang tu dh jd perkare biase.... sbb klu abg blik yg kene lipat baju bini dieorg.... so mgkn bini dieorg pikir yg sluar dlm ak tu laki dieorg punye..... setiap kali bsuh better ak yg bsuh klu x msti hilang....

      Delete
    3. haha teruk bini tak kenal spnder laki sendiri

      Delete
    4. haha teruk bini tak kenal spnder laki sendiri

      Delete
  11. aku refer boxer...dulu sekolah pkai spender skrg dah xde spender boxer jer ada..hahha..aku jenis duk bilik n g bilik mndi (kolej) pkai boxer jer...boxer pulak jnis kain lmbut..klu jalan jer mmg bole nmpk btg goyang2..hahaha..kalau tgh menegak time nk g bilik mandi aku cover dgn tgn..pakai boxer memang susah nk cover time kita kuar jalan..klu terstim mmg menonjol jer..kena relax nanti biasa la tuh.. :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak tahu lh klu ko kata skrg x pakai seluar dlm, mcm mana lh time pakai seluar loose mcm baju melayu punya seluar ke..

      Delete
    2. haha same ngn aku dulu time duk asrama kt sek men n uni..kt bilik n g bilik mandi pakai boxer je..tp aku pakai jenis yg fit tu..tak penah lak pakai yg loose..so slamber je la towel kt bahu..pakai singlet n fit boxer je

      Delete
    3. haha same ngn aku dulu time duk asrama kt sek men n uni..kt bilik n g bilik mandi pakai boxer je..tp aku pakai jenis yg fit tu..tak penah lak pakai yg loose..so slamber je la towel kt bahu..pakai singlet n fit boxer je

      Delete
  12. part gesel gesel gesel tu comel
    hahahahha.

    boxer ikut kesesuaian tempat n masa.

    ReplyDelete
  13. Dua2 x brapa selesa sgt..cz 'bebird' aku kecik jer masa x bgun..so kalau pakai boxer or spender, 'bebird' aku ni slalu xduduk diam..kejap kekanan or kekiri..susah..rimas..asik kena btlkn parking jer..huhu.. :-(

    ReplyDelete
  14. Sama la kita bro..aku pun tak reti tidur shirtless with boxer only je..

    Pasal boxer ni...cer carik boxer yg fit size.. aku pun kurang selesa boxer ni sebenarnya. Beli yang kat Uniqlo saiz M style pulak pakai. yang Airism tu

    btw, pemakai boxer lebih seksi. ahhhaa

    ReplyDelete
  15. "Boxer brief" maksud aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. boxer brief mmg seksi..lagi2 kalau yg fit n low cut boxer brief..nampak minim je..tp pada kaler putih sgt seksi

      Delete
    2. boxer brief mmg seksi..lagi2 kalau yg fit n low cut boxer brief..nampak minim je..tp pada kaler putih sgt seksi

      Delete
    3. boxer brief mmg seksi..lagi2 kalau yg fit n low cut boxer brief..nampak minim je..tp pada kaler putih sgt seksi

      Delete
  16. prefer both. siang boxer brief/brief. mlm bru boxer bg bebas. tu pon pakai lg track suit. x brani boxer shj. bhya kalau kwn2 PeDajal. hee

    ReplyDelete
  17. suka gila tajuk ini hehe...coz suka tgk lelaki pakai boxer hehehe

    ReplyDelete
  18. Boxer je time tido.. plus shirtless ha gtoo. Sgt selesa hahaa.. spendar pon blasah gk klo shirtless kakaa.. lame x bce ur blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seksi nye tdo pakai spender je..
      aku pun ari2 tdo pakai underwear je since zaman asrama hehe

      Delete
    2. seksi nye tdo pakai spender je..
      aku pun ari2 tdo pakai underwear je since zaman asrama hehe

      Delete
  19. klau aku pkai boxer,tgang woo,smpai laki lain nk pgang...

    ReplyDelete
  20. Yg penting tutup aurat.

    ReplyDelete
  21. aku dari zaman sekolah xbiasa pakai spender time g skolah... tapi bila dah masuk Uni, terpaksa plak pakai boxer sebab ada sorang amoi ni suka sangat seluk tangan dalam poket aku nak amek gula2 hacks dari poket aku...
    malu dowhhhh !!!

    ReplyDelete
  22. aku lbh suke pakai gstring n thong sbg underwear..ari2 even kalau g keje..tp kalau kt umah lepak ngn family or ade member dtg aku just pakai brief / fit boxer je..sometimes kalau nk kluar umah g kedai sekejap je pun aku just pakai brief / fit boxer ngn singlet je malas pakai penuh..biase nye malam la

    ReplyDelete
  23. kalau aku lebih suka boxer. . bukan apa. . sbb pakai boxer selesa berbandinhkan seluar dalam. . kat seluar dalam kalau stim pala penis sakit. . tetapi di boxer lansung tdak menegah pun selesa. . kalau pakai boxer kan senang. . kalau ada orang y nak meraba senang ja tangan nya masuk dripada sepender sbb sepender ketat ;) .. i love boxer! sbb boncolan lebih nampak! aku sukalh weii. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha syok la orang yang meraba tangan masuk tu

      aku suka tgok bonjol2 ni

      Delete
    2. ko pakai boxer longgar ke fit?

      Delete
    3. ko pakai boxer longgar ke fit?

      Delete
  24. Klo pkai seluar dalam sng klua mazi
    Tpi bgi ak selesa...klo pkai boxer x klua
    Mazi..tpi x selesa la

    ReplyDelete
  25. aku prefer boxer sbb penis free nak gerak... aku mule pakai boxer mase lepas sunat sbb nk hilangkan ngilu. Tp sampai skrg selese... lagipun bile pakai boxer. Penis punye tumbesaran xtganggu... cume bile stim la susah sikit nk cover... penah skali aku tertido pkai boxer dekat depan tv... bangun pagi elok je stim menegak... gile malu ank2 tgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ko pakai boxer jenis longgar ke ketat (brief boxer)? paras mana boxernye?

      abg aku n anak2 die pun same jgk kt umah pakai boxer je lpas bangun tdo

      Delete
    2. tu ko pakai boxer jenis longgar ke ketat (brief boxer)? paras mana boxernye?

      abg aku n anak2 die pun same jgk kt umah pakai boxer je lpas bangun tdo

      Delete
  26. aku suka,seluar dalam..boxer Nk tido malam he..somtime batang kita perlu bernyawa untuk ,tumbesaran .... actually boxer dgn jeans,okay,dgn,jogger pant cannot..

    ReplyDelete
  27. aku suka,seluar dalam..boxer Nk tido malam he..somtime batang kita perlu bernyawa untuk ,tumbesaran .... actually boxer dgn jeans,okay,dgn,jogger pant cannot..

    ReplyDelete
  28. tido mlm aku prefer boxer atau tak pakai apa2... selesa naked je... kalau keluar rumah aku prefer seluar dalam... :)

    ReplyDelete
  29. for those yg nk share pengalaman pakai spender n boxer kt asrama or umah sewa jom emel aku..tpr_shukri@yahoo.com..

    coz aku dlu pnah stay umah sewa time stdy n aku n hsemate semua pakai boxer n spender je kt umah..sometimes bogel je lg2 pagi nk mandi...

    but aku lbh suke n kerap pakai gstring dpn diorg kt umah

    ReplyDelete
  30. for those yg nk share pengalaman pakai spender n boxer kt asrama or umah sewa jom emel aku..tpr_shukri@yahoo.com..

    coz aku dlu pnah stay umah sewa time stdy n aku n hsemate semua pakai boxer n spender je kt umah..sometimes bogel je lg2 pagi nk mandi...

    but aku lbh suke n kerap pakai gstring dpn diorg kt umah

    ReplyDelete
  31. Assalamualaimualaikum.. Salam Ukhwah..
    Masing masing punya cita rasa laa kaan..
    Boxer ada pelbagai saudara.. Macam saya sendiri. Saya lebih selesa pakai BOXER.
    kalau zaman saya tahun 80an dulu boxer biasa biasa jea.. tapi sekarang ni banyak pilihan terdapat di pasaran.. dan boxer sekarang pun ada yang jenis khas untuk seluar jeans.. macam yang di jual di GO SHOP baru baru ni.. JENAMA PUMA.. saya bli.. agak selesa juga.. memang sesuai untuk jeans.. kena pandai pilih meterial.. Dik.. Well its up to you.. Banyak pilihan Boxer yang menarik sekarang berbanding dulu.. Hehehehe.

    ReplyDelete
  32. aku dulu pakai spender....tapi start form 4,aqu start pakai boxer smpai sekarang.waktu blajar kat U aqu dok rumah sewa.dlm rumah mmg pkai boxer je yang loose,lebih selesa.klu pepagi, konek aku tegang seteganya,yg x bestnya...konek aku keluar dari celah butang tu.roommate aq siap tengok lagi.tapi disebabkan dorang tak kisah,aqu pon xkisah la.aku pon slalu ternampak dorang stim.so,no big deal..janji sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro cerita ko same ngna aku mase stdy uni duk umah sewa..masing2 pakai spender n boxer je kt umah ke hulu ke hilir..aku pun pakai spnder n diorang semua tak kesah..biase2 la pagi2 stim konek mencanak la kn

      bro add wc aku syuk_phoenix

      Delete
  33. Aku pilih seluar dalam sebab selesa dan nampak besar zakar
    Lagi pun lawah dan bergaya seksi sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti seksi ko pakai spnder bro

      Delete
    2. Betul.... makin besar nampak zakar.... sama lah dengan I

      Delete
  34. Aku biasa pakai spender je kalau pi kerja sebab i pakai seluar slack.. So memang comfortable giler sebab ada support...and satu lagi nampak smart and rapi sikit... jalan pun confident sebab tak payah risau bila 'kayu' tegang...

    ReplyDelete
  35. Aku suka tak pakai apa bila main sukan... Bila kita main sukan.... perjalanan dalam badan kita akan lancar sekaligus lancar di bahagian 'adik' kita ni.... jadi nanti makin besar lah 'adik' kita ni.... barulah syok...Dan aku kalau duduk saja saja aku lagi pilih tak pakai boxer or underwear.... sebab maklumlah aku ni jenis orang yang suka show off 'adik' aku ni.... nak nak waktu tidur....

    ReplyDelete
  36. Ni dah malam ni.... aku tukar lah seluar.... buang seluar dalam.... barulah bebas and menonjol

    ReplyDelete
  37. Betul ke? Boxer selesa pakai?

    ReplyDelete
  38. Sy suka Spender lg selesa, seksi buat spe2 yg tertengok.....cuma jgn salah pilih spender sudah..

    ReplyDelete