Tuesday 16 June 2015

Idris Khan








Pada minggu lepas aku ada chat dengan seorang my blog reader.. kita orang borak pasal ‘taste’.. so, my reader ni cakap kat aku yang dia suka dengan orang yang wajah macam cina.. then aku balas, minat dengan wajah ‘oriental’ lah? Sebab perkataan ‘oriental’ tu lagi sesuai.. kalau yang tak tahu, ‘oriental’ ni biasanya merujuk kepada orang-orang di Asia Timur seperti China, Taiwan, Korea, Jepun dan Mongolia.. Vietnam pun boleh diklasifikasikan sebagai ‘oriental’ juga.. so, dia pun cakap yang dia minat wajah oriental ni sebab dorang nampak comel.. then aku pun cakap, kalau waktu aku zaman sekolah menengah dulu, orang wajah oriental ni memang taste aku yang utama.. misalnya macam orang korea, di mata aku dulu tengok dorang nampak perfect sangat.. tapi sekarang dah lain.. aku lagi taste pada orang melayu lebih dari bangsa lain.. malah, kalau aku kat Aussie pun, mat salleh aku tak pandang sangat pun..

aku ada cakap lagi pada my blog reader tu, sekarang ni aku taste pada orang-orang yang ada jambang, janggut, misai.. sekarang ni pun aku tengah ‘bela’ misai aku, tak nak cukur, sekadar trim je guna trimmer.. teringin nak bela janggut tapi janggut aku tak lebat, tumbuh sikit-sikit je.. nak trim pun tak nampak apa.. jambang tu memang takde lah.. so, senang kata pada saat ni aku mudah tertarik pada lelaki yang ada memiliki kriteria begini.. tapi tak semestinya kalau ada janggut, misai or jambang memang sure aku akan minat.. tengok pada bagaimana rupa juga lah.. tapi kalau takde kriteria ni pun sebenarnya aku pun tak kisah.. just ianya sekadar macam satu ‘bonus’ yang menarik hati aku..

okay.. sekarang ni aku nak cakap pasal seorang artis lelaki yang aku baru kenal.. mungkin ada yang dah kenal kot.. nama dia Idris Khan.. sebelum ni dia ada ikut pertandingan Hero Remaja, batch Kamal Adli (kot).. then lepas tu dia mostly buat modelling.. Cuma sekarang ni baru nak mencuba dalam dunia lakonan.. kiranya dia ni boleh kata sebagai pelakon baru lah… memang masih baru sangat.. waktu aku first kenal pasal si Idris Khan ni, hati terus terpaut tertarik pada dia.. mungkin sebab dia ada kriteria seperti yang aku dah jelaskan di atas, berjambang, bermisai, berjanggut (facial hair lah), jadi terus minat kat dia.. so, dalam post ni aku nak introduce Idris Khan pada my blog readers, sebelum dia mula nak dikenali ramai setelah muncul pada kaca TV..

sebelum ni aku pernah tulis post pasal seorang artis lelaki baru bernama Hafidz Roshdi.. waktu aku buat post pasal Hafidz Roshdi, masih ramai yang tak kenal dia lagi.. mungkin aku lah antara orang pertama dalam internet yang tulis pasal Hafidz Roshdi.. then disebabkan itu, bila nama Hafidz Roshdi mula meningkat naik, blog aku mula penuh dengan ‘carian google’ orang ramai pasal Hafidz Roshdi.. banyak orang yang search kat google pasal Hafidz Roshdi then jumpa blog aku.. kiranya, dalam blog aku Hafidz Roshdi ni jadi ‘trending’.. untuk tiga bulan berturut-turut, ‘google search’ paling tinggi pada trafik blog aku adalah nama ‘Hafidz Roshdi’.. lepas dia muncul dalam drama ‘Baby Ana Milik Siapa’, mula ramai yang berkenan nak tahu pasal Hafidz Roshdi tu.. tiga bulan berturut-turut, blog aku trending pasal Hafidz Roshdi tu.. very months, google search paling tinggi kat blog aku adalah ‘Hafidz Roshdi’..

so, aku pun nak buat benda yang sama pada artis baru bernama Idris Khan ni.. for sure masih ramai yang tak kenal dia lagi.. tapi lepas ni bila dia mula muncul di kaca TV mula lah orang nak kenal.. yang pasti aku dah mula minat kat dia ni.. jarang aku nak minat pada seseorang artis sebenarnya.. lepas ni kot-kot dia mula jadi femes.. kita saksikan lah lakonannya di kaca TV nanti macam mana.. bakat lakonannya okay ke tak..








antara drama yang ada watak dia adalah,

Abang Sado Jemur Kain (slot Iriz, TV3, jam 6.30 petang)
Uda & Dara (adaptasi novel.. Slot Akasia? Tak tahu lagi bila..)
Abang Sado Ko Ado (teledrama pada bulan puasa ni..)
Puteri Gunung Ledang (di HyppTv)





















11 comments:

  1. Amir lihat Idris Khan nie very manly look...and muka cam ader iras-iras Remy Ishak gak...;-P

    ReplyDelete
  2. Tak sangka Putera sama macam aku..pogonophile..ekekeke..high five sikit.

    ReplyDelete
  3. Saya nk tnye, knape blog shark dh private? Boleh tak sape2 tlg utk gtau kt shark utk invite sye. Im one of the silent reader of his blog. Sedih kot tak dpt masok blog dier

    ReplyDelete
  4. hi dear

    been ur silent reader since 3 years ago.
    btw rindu ur
    novel.
    please. lamadah tgu post baru.
    n kalau boleh saya nk minta tolong
    minta shark jgn privatekan blog dia.
    i love reading his novel Remaja.

    ReplyDelete
  5. Boleh bg emel?nak share cerita

    ReplyDelete
  6. Bila nk smbung crta Abg Bad?

    ReplyDelete
  7. Meowwwww....mmg lawa body dia..kikiki

    ReplyDelete
  8. Gelilah misai gesel dgn misai. Euwwwww!!! Uwereeeek!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Lawa body dia video dia bogel pun ada haha dm 0182119194

    ReplyDelete