Tuesday 4 September 2012

PLU Baru di Aussie

recently ada banyak orang try contact aku melalui FB.. ada banyak macam pertanyaan.. aku balas lah apa yang patut.. tapi dalam banyak-banyak private messages tu, ada banyak pula kata kat aku, 'isyaallah.. tahun depan saya pun akan study kat Australia'.. aik.. banyak pula bakal-bakal student kat Aussie contact aku.. haha.. dalam hati aku berkata, banyak pula bakal-bakal PLU Malaysia nak tinggal di Australia.. 

kadang-kadang aku ada tanya lah, study kat Aussie nak ambil degree ke master? kalau ambil degree, kat Malaysia dulu study kat mana? ambil course apa? kalau budak-budak tajaan, biasanya belajar kat tempat-tempat macam INTEC, Taylor, KMJ, KDU, KBU, KTT, Sunway and banyak lagi lah.. sebab aku pun budak tajaan gak.. kot-kot aku ni senior kepada orang-orang yang bakal nak study kat Aussie yang ada send private message kat aku.. siapa tahu? haha.. 

dalam otak aku ada fikir sesuatu.. katakan lah jika lima orang tanya aku tu semuanya study kat tempat yang sama.. misalnye kat INTEC or Taylor.. tak ke rasa macam, 'wah.. kecilnye dunia ni?" maksud aku, kata kan lah kalau kelima-lima orang tu satu kelas di tempat study yang sama.. dalam diam orang kiri kanan kita tu maybe dalam diam PLU gak.. faham tak maksud aku? haha.. PLU ni ada di mana-mana je.. sometime kita dapat rasa orang tu PLU, but sometime kita sendiri pun tak sedar gak.. macam aku lah.. aku dapat tahu one of my fiend actually pun PLU gak.. malah, orang tu duduk sebelah tempat aku je.. then, kita akan sedar dunia songsang ni tak lah begitu luas.. sempit je.. kat mana-mana boleh jumpa.. seperti aku cakap tadi, orang-orang yang tanya aku ni, kalau mereka budak tajaan, siapa tahu aku ni sebenarnya one of their seniors.. 

apa-apa pun aku just nak wish semoga korang bakal-bakal nak study di Australia ni agar success dalam pelajaran, then dapat memasuki university idaman masing-masing.. siapa tahu when you guys come here, study kat tempat yang sama dengan aku.. dah tu jadi housemate aku pula tu.. haha.. dont know lah.. seperti yang aku cakap dalam post sebelum ni, aku maybe nak sambung study local je atas sebab tertentu.. aku sendiri yang minta untuk study local.. tapi kalau permohonan ditolak, aku still kat Aussie, of course lah tahun depan aku akan cari housemate baru.. mostly di kalangan yang fresh lagi datang kat Aussie.. 

okay.. so bagi yang tak pernah datang Aussie, aku nak share beberapa gambar area di sekitar Aussie.. aku baru je balik dari percutian musim bunga semalam.. just nak share pada korang semua serba sedikit keadaan kat sini.. tak banyak gambar sebab my Spring Trip just for four days..


Salji di pergunungan

salji di pergunungan

pokok sakura di Australia

Maze terbesar di dunia

countryside

Countryside

Countryside

Pantai kat Aussie

Pantai di Aussie

Pantai di Aussie

Pantai di Aussie








1 comments: