Friday 24 May 2013

Jantan Macho dengan Hadek Lembut






very busy kebelakangan ni.. minggu depan ada dua submission.. then lagi dua minggu lagi untuk final submission.. lepas tu aku free lah.. then?? cuti bermula.. stay dulu kat sini.. dalam 24 June aku gi travel around Australia.. terbang gi Melbourne.. lalu sewa caravan pergi pula ke Adelaide.. kemudiannya pergi ke Alice Spring di tengah-tengah negara Australia untuk tengok Ayer Rock.. lepas tu maybe akan pergi ke Darwin pula di sebelah utara.. pergi Darwin tu tak pasti lagi lah.. still dalam perancangan.. kiranya aku macam menerentasi dari selatan nak pergi ke utara lah.. Australia ni besar.. berganda-ganda besar dari Malaysia..


dari selatan ke utara


Australia ni besar.. cuba compare saiz dengan Malaysia..


kita orang pergi dengan caravan untuk memudahkan perjalanan..


destinasi utama adalah Ayer Rock di tengah-tengah peta Australia




ok.. stop.. cukup bercakap tentang my future trip..

actually tengah-tengah aku buat assignment ni aku ada jenguk-jenguk lah satu group PLU kat FB.. aku honestly memang ada join group-group macam ni kat FB.. reason utama aku sebenarnya saje untuk promote my blog.. tapi takde lah selalu sangat promote.. kadang-kadang je..

then aku nampak satu photo budak ni.. dari segi paras rupa aku bukan nak menghina lah.. agak kurang hensem dan comel lah.. lagi-lagi dengan pose mulut kembung tu.. ala-ala perasan comel lah tu.. gaya hadek-hadek.. nampak lembut.. golongan yang bagi aku kurang diminati even dalam golongan PLU sendiri.. aku bukan nak menghina lah.. tapi ini fakta.. sebab usually kalau tanya PLU tentang taste mereka, mostly akan exclude ciri-ciri yang aku disebutkan tu..

entah macam mana, tergerak hati aku nak cek profile dia.. saje-saje.. curious nak tahu.. dalam hati aku honestly ada fikir macam ni..

"paras rupa macam ni susah sikit nak laku.. bukan nak menghina lah.. kecuali lah kalau orang tu tak pandang paras rupa.."

tengok-tengok gambar dia.. banyaknye pose gambar ala-ala hadek-hadek.. gaya mulut kembung tu lah.. feeling comel gitu.. bukan sepuluh keping.. almost semua gambar style gaya mulut kembung tu..

then suddenly, tertengok satu gambar lelaki hot.. perhatian tertarik sekejap.. lalu tengok gambar tu.. si adik tulis caption macam ni..

"kesalahanmu aku maafkan.."

hensem giler siot mamat ni.. aku ni honestly taste aku agak tinggi lah berbanding orang lain.. (tapi tu tak bermakna aku ni memilih yang hensem je..).. badan menarik.. badan orang suka pergi gym.. muka macho.. kira cukup untuk masuk taste aku.. gaya pun macho..

tapi..

berasa pelik sekejap..

fikir siapa lah mamat ni?? takkan lah BF hadek ni kot.. mesti gambar someone hadek ni curi lalu syok sendiri.. lau suka-suka jadikan sebagai koleksi peribadi.. amboi-amboi.. aku fikir macam tu lah.. jahat tak aku?? bunyi macam memperlekehkan.. tapi just tak percaya lah..

lalu aku pun tengok gambar-gambar dia..

eh?? banyak pula gambar mamat hensem ni..

semakin curious.. aku mula lah selongkar curious nak tahu apa kaitan lelaki hensem ni dengan si hadek ni..

tengok mereka berbalas comment.. mengejutkan.. comment ala-ala manja gitu..

tak puas hati.. tengok gambar semua comment bermanja-manja.. kekasih hati lah.. suami mu lah.. rindu sebagainya..

masih tak puas hati.. aku fikir, adakah mamat hensem ni sekadar bermain perasaan dengan si hadek ni..

lalu jenguk pula profile si mamat hensem.. tengok status..

"jikalau aku diberikan peluang sekali lagi, untuk bersama 'hadek'.. aku akan berjanji hanya dia akan berada di dalam hati ini.. ini sumpah aku.."

"seharian bersama isteri saya 'hadek' sangat mengubat kerinduan di hati saya ini dan ini lah suatu keajaiban bagi saya.. hanya kerna diaadalah hal yang terindah bagi saya.. Bie I love you.."

"sudah 7 tahun aku bersama dengan hadek.. tak sangka aku boleh se-setia ini pd jangka masa yg sgt lama.. dan dia pun bleh bertahan dengan karenah aku yg sgt2 suka membebel ini.. sayang awk.."

mak ai,,, terkejut aku..

macam tak caya je rupa macam tu dapat BF punya lah hensem.. macho.. muda.. sasa.. memang orang kata cinta tu tak mengenal paras rupa lah..

aku salute pada si mamat hensem tu.. sayang pada someone bukan kerana rupa.. dia boleh cari orang lain kalau dia nak.. tapi kenapa pula dia boleh sangkut pada si hadek ni?? apa yang ada pada si hadek..


kemudian.. aku buat refleksi sekejap..

dalam dunia ni masih ada je orang yang tak pandang rupa.. lebih-lebih lagi PLU.. even kita kata yang kita tak tengok rupa pun, tapi usually kita at least tak nak yang rupa teruk sangat.. mostly memang macam tu lah kan?

lagi-lagi kes si hadek ni.. macam langit dan bumi.. membuatkan aku teringat pada seorang PLU juga.. BF dia seorang yang lembut, sissy.. sekali pandang memang tak sesuai untuk bersama.. lagi-lagi kalau orang tu hensem.. dalam kelomnpok PLU, even mereka sendiri juga kutuk-kutuk PLU yang lembut..

ada komen macam ni..

"apasal BF tak lawa? macam bapok je.."

then dia balas..

"cinta tu tak memandang paras rupa.."

honestly aku tabik pada lelaki hensem yang dia boleh je pilih yang orang sepadan hensem dengan dia.. tapi alih-alih cari yang rupa yang tak hensem dan tak comel juga.. memang beruntung lah pada orang tu.. even aku ni rupa takde buruk dan hensem sangat, tapi takde pula lelaki hensem nak tertarik.. amboi-amboi.. hahaha..

dalam dunia PLU ni yang hensem mostly akan cari yang hensem gak.. tapi ada juga yang hensem cari rupa yang hodoh.. memang adalah kes macam ni.. tapi sangat jarang berlaku.. at least sekurang-kurangnya yang hensem tu nak rupa yang biasa-biasa je.. tak begitu??





beruntung lah dapat si hensem yang tak pandang pada paras rupa..
last-last si hadek ni dapat BF yang boleh buat orang ternganga kalau dia kata itu bf dia.. 7 tahun pula tu katanya sudah bersama..

(dorang selalu bergaduh juga.. baru2 ni lah.. bergaduh kata si hadek tak setia.. amboi2.. si hadek pula tak setia..)




22 comments:

  1. sejujurnya aku yg PLU ni memang xkan dpt suka PLU yg lembut2, asal ada ciri-ciri lembut memang aku xdpat masuk. bukan nak hina, aku pun bukan hensem gak. cuma memang dah taste bgini. nobody perfect. but , dari entry kali ini aku boleh buat 3 kesimpulan :

    1. mamat hensem tu str8. hadek tu pondan.
    - kawan aku semua str8, slalu gak crita2 pasal pondan2, ada yg sampai pg langgan pondan. dan ada yg sampai jatuh hati pada si pondan. service mantap. haha. tapi ngan lelaki srt8-str8 member2 aku xmau. mungkin mrk rasa pondan ni ada ciri2 wanita.

    2. hadek tu luaran je pondan. tp face-face macho.
    - even kawan str8 aku pun kadang2 bgambar ala2 cewe, bapok yang memang nampak gay habis padahal str8.

    3. mamat tu kena pugai hadek2 tu.
    - pakai pugai semua boleh jadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. not pondan.. tp sissy.. pondan tu dh tahap anggap diri perempuan.. pakai baju perempuan segala.. sissy mcm hadek ni still lelaki lh.. tp hadek ni memang nampak lembut.. pose dgn bunga lg.. dan si mamat tu memang rupa PLU lah.. aku sangsi kalau dia biseksual skali pun.. sbb aku ni mcm ada firasat sampai boleh beza sapa gay sapa biseks.. i think, mereka suka sama suka sbb naturally lah.. memang susah nk percaya.. lg2 klu dh tgk si mamat hensem tu.. dambaan setiap lelaki yg suka lelaki jg..

      Delete
    2. oo, mungkin dah taste dia macam tu... rare and exotic..
      untung ler hadek tu.. haha...btw happy holiday bro :')
      jangan lupa borneo...

      Delete
  2. can i relate myself ke? Im chub, gemok, berisi, xde muscle...perut berlipat, ade man boobs, dan tak juga hensem....tapi mmg ade golongan slim yang nakkan org yg berciri mcm ni...personal preference tuh susah nak kata...tapi kalau in a relationship, yes, i do give my very best so that he wont create an opprtunity to find someone else coz all he want he's gonna get it from me...hukhuk...stakat nih dekat setaun lebih jugak la kitorang berdua

    ReplyDelete
  3. aku lg stress... muka ak xseperti muka laki 26 tahun. klo g mana2.org slalu pikir ak budak ipta lg.. senang citer..muka budak2. dan 1 sb lg..ak ni rendah means pendek so org cm aku ni jrg org nak. klo ada pun TnGo je..sedey oooo.. kite harapkan die..tp rupenye die slama ni just nk dptkan apa die nak je..pas2 blah. eh lari tajuk ke aku?haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata kau jambu la kannn..choyyyyyyyyy

      angkat bakul ajer hadek2 skarangggg

      Delete
  4. Hmmm mcam ni tahun depan la update novel tu. Coz bz mnjang... :(

    ReplyDelete
  5. Serious jealous dengan si hadek sebab dapat ikan baik punya, haha.

    Jeles dengan bf hadek n hadek tu skali, sbb begitu konfiden dgn diri dorg sejak tujuh tahun yg lalu.... 7 years ago, I was only 14, confuse lagi...

    ReplyDelete
  6. Dah jumpa dah profile laki tu,
    memang hensem, bf dia muka biasa je.

    ReplyDelete
  7. Setiap PLU ada taste yang berbeza dan masing2 dari kita punya niche dan market tersendiri.

    Ada yang minat kekar
    Ada yang minat chub
    Ada yang minat skinny

    Dan harus kita hormati citarasa masing-masing.

    X cantik/kena di mata kita belum tentu x cantik/kena di mata orang lain.

    Just my 2 cents.

    ReplyDelete
  8. i know who is it this picture..aku slalu stalker gak..haha kantoi..tapi tak la jeles sbb aku pun ada pasangan gak tp gantung tanpa tali..ngee~..bagi aku cinta itu tidak mengenal rupa..buruk mcm mna pun rupa tu yg penting tahu makna sebuah cinta..cinta tak mengenal rupa gitu..mcm aku la..mmg jauh skali.uols bole bole tengok kat fb profile aku.:then cuba compare..mmg x padan tu..tp kita saling menjga hati smpai kekal 4 tahun:.cuma skrg gantung tanpa tali sbb aku kat pj dya kat borneo..huhu

    ReplyDelete
  9. Saya rasa PLU yang "sissy" sebegini memiliki lebih banyak perasaan berbanding PLU yang "macho", "straight-act" dan sebagainya. Dalam kehidupan PLU, perumpamaan "never judge the book by its cover" begitu jarang diguna pakai. Walaupun demikian, setelah kita mengenali seseorang dengan lebih mendalam, perasaan kita terhadapnya akan mengalahkan paras rupanya atau perwatakannya.

    Tidak ketinggalan, kebanyakan PLU yang "sissy" lebih bergaya dengan penampilan yang segar setiap hari. Mereka sering menggunakan warna-warna yang ceria dan terang. Mereka juga mudah bersikap ceria dan manja sekali gus menghiburkan hati pasangan mereka serta individu sekeliling.

    ReplyDelete
  10. Love can be indeed blind sometime, that's what happen in this case. For me, if the love is true it'll come through heart and spark at someone that you really love. The spark not only for first time but can last forever.

    No matter what it is, love is such a beautiful things ever ;)

    ReplyDelete
  11. dah tengok profile laki2 tu. bagi aku dia xla ensem sangat. mungkin taraf jambu tu bolehlaaa. mungkin sebab pegi gym tu la badan nampak macho, walaupun sebenarnya masih adaaaaa ciri2 hadek2 ittewwwww..opssssss

    apsal x boleh cari profile hadek ittewwwwww?? koser ko nyah..

    pening mak. motif sesama jenis nak lesbo??????

    ni mesti dua2 laga pepet ni...opsssssssssss

    ReplyDelete
  12. spe laki macho tu...ad link dye x???

    ReplyDelete
  13. Abang Ary perlukan adik angkat sebagai peneman abang setiap kali abang outstation ke kerja KL, abg sekarang ada di Perak, bab makan minum tempat tidur jangan risau, just teman je abang , tidur dengan abg, layan je abang..

    adik boleh emailkan no hp ke ritzalshah@hotmail.com

    p/s: abang lebih prefer yang hadek-hadek yg lembut & cute ala gwiyomi.. =)

    ReplyDelete
  14. macam mak aku cakap. Biasanya laki hensem kawin ngan pompuan cun tak bahagia.

    Sepatutnya laki hensem kawin ngan pmpuan kurang cun or vice versa. Barulah bahagia (kot)

    ReplyDelete
  15. boleh share x kat mn nk search profile macho tu?huhuhu

    ReplyDelete