Monday 1 December 2014

Cerpen PLU Baru - The Vagabond







Kisah perkenalan antara Haris dengan seorang lelaki 'homeless' yang dipanggilnya sebagai 'Tanpa Nama'.. pertemuan yang tidak dirancang di mana si 'Tanpa Nama' menjadi pewira yang menyelamatkan Haris.. dari saat itu mula wujud keinginan Haris untuk mendekati orang yang telah menyelamatkan nyawanya itu.. namun, si 'Tanpa Nama' bukan lah seorang yang senang untuk didekati.. ditambah lagi si 'Tanpa Nama' seorang yang begitu berahsia.. usaha Haris untuk mendekati si 'Tanpa Nama' atas alasan untuk berkawan dengannya, namun dalam diam Haris tidak menyedari bahawa hatinya telah pun terpaut pada 'penyelamat' nya itu.. 





akan datang....



a short story, The Vagabond...












# selepas cerpen The Secret Admirer, tiba-tiba aku teringin nak buat satu lagi cerpen yang baru.. mungkin ada yang tak puas hati kenapa aku tiba-tiba nak tulis cerpen yang baru, kenapa tak sambung citer Unspeakable Love saje.. jawapan aku, tak tahu.. tiba-tiba terfikir nak tulis cerpen.. hahahaha... cerpen ni sebenarnya aku dapat ilham ketika aku dalam perjalanan balik ke Malaysia dari Melbourne then singgah KL.. apa yang aku perhatikan semasa tempoh balik itu membuatkan aku dapat ilham terbaru untuk tulis satu cerita.. so, sama ada orang nak terima or tak terima cerita ini, apa-apa pun nantikan kemunculan terbaru cerpen PLU daripada aku.. harap, cerpen ni mendapat respons yang positif seperti cerpen The Secret Admirer.. memang ramai yang suka dengan cerpen The Secret Admirer tu.. so, kali ini aku sajikan cerpen terbaru yang berjudul 'The Vagabond'..

5 comments:

  1. belajar kat melbourne ke?

    ReplyDelete
  2. OMG, seriously, aq x sbar!!! Mcm best jee. Bile nk keluarnye crpen ni? And ade bpe bnyk chapter? Huhuii, mcm wrtawan plak aq ni

    ReplyDelete
  3. Mmg x puas hti. Susah sangt ke nk hbizkn UL..tu..

    ReplyDelete
  4. Buatje janji kisah tentang gay..ramai pembaca2 kat luar sana yg hari2 chek ada x cerita gay yg baru..contohnya saya..emm klu bleh ada r scene rogol2 liwat2 bru best..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dude, please. Kalau cerita fantasi unsur mcm tu, blh cari byk kat tempat lain kot. Aku suka gaya penulisan yg ringan mcm skrg.

      Delete