Thursday 29 January 2015

Gay Game - Coming Out on Top







pada awal bulan Jan, ada seorang reader ni yang share aku dengan satu game 'gay'.. dan dia cakap yang itu adalah 'game gay' pertama yang dia main, so dia tanya sama ada aku pernah main game tu or tak.. so, jawab aku tak pernah main lagi.. actually game tu macam still agak baru lagi, so macam tak hairan lah kalau aku still tak tahu lagi.. hehehe.. sebab honestly, aku macam pernah je main game genre macam ni sebelum ni.. so, aku macam dah exposed and tahu banyak macam game juga and tahu di mana nak cari game macam tu (jangan tanya aku kat mana nak cari)

diringkaskan, game yang dikongsikan oleh reader ni namanya adalah 'Coming Out on Top'.. tak sure lah sama ada korang pernah main or tak.. but aku baru je main game ni.. basically game ni macam sama je dengan 'game gay' yang aku pernah main sebelum ni.. but game yang aku main tu dalam Japanese.. so, aku memang tak faham lah apa yang sedang diceritakan sebenarnya.. just main click je..

bagi yang tidak tahu lagi game ni macam mana, aku akan ringkaskan macam mana game ni sebenarnya.. dalam game Coming Out on Top ni, watak utama adalah Mark (watak yang dimainkan oleh pemain).. dalam awal cerita, Mark ni macam nak admit secara terbuka mengenai dirinya adalah gay pada kawan serumahnya iaitu Penny dan Ian.. so, dari situ bermula lah kisah kehidupan Mark setelah dia confess yang diri dia gay.. kisah kehidupan Mark selepas itu akan ditentukan oleh pemain (anda).. apa yang Mark akan pilih, adalah semuanya ditentukan oleh anda..

misalnya,

dalam awal cerita, selepas Mark confess yang dia gay pada housematesnya, si Penny ni mula nak ajak Mark untuk pergi ke satu Gay Club.. so, dalam hal ini, semuanya terpulang pada anda sama ada nak terima ajakkan Penny untuk pergi ke Gay Club tersebut.. pilihan yang anda buat akan membawa kesan pada jalan cerita.. perkembangan dan pengakhiran kisah kehidupan Mark semua bergantung pada 'jawapan' yang anda pilih.. jadi bagaimana anda nak 'guide' kehidupan Mark, semuanya terpulang kepada anda..

dalam cerita ini, ada lima watak lelaki yang berlainan yang anda akan jumpa or takkan jumpa (bergantung pada pilihan 'jawapan' anda). watak-watak lelaki tersebut adalah,





Mark (watak utama)



Ian
1. Ian : Teman serumah Mark yang mempunyai tabiat suka bermain dengan sex toys (hahaha).. dia antara orang pertama yang tahu Mark tu gay but jenis yang terbuka..



Brad
2. Brad : seorang atlit yang mempunyai masalah akademik..



Alex
3. Alex : pensyarah di universiti Mark..



Phil
4. Phil : sepupu Penny yang mahu dikenalkan kepada Mark.. Phil adalah seorang askar



Jed
5. Jed : jiran Mark dan juga seorang penyanyi band rock






bergantung pada pilihan jawapan anda, pada ending cerita Mark akan akhirnya bercinta dengan salah seorang daripada lima watak tersebut.. but itu tidak semestinya satu kemestian.. boleh sahaja ending cerita Mark takkan berakhir dengan sesiapa sahaja.. maksudnya just stay single je lah.. semuanya bergantung pada jawapan yang anda pilih..

permainan ni just berdasarkan pilihan yang kita buat yang akhirnya akan membawa jalan cerita yang berlainan.. so jangan takut untuk katakan 'tidak' kalau ada watak tu macam ajak pergi satu tempat, minta pertolongan.. sebab 'Ya' or 'Tidak' jawapan kita tu macam ada kesudahannya yang tersendiri.. jadi, dalam game ni akan ada pelbagai ending.. bahkan.. kadang-kadang kita memang perlu untuk mengatakan 'Tidak' jika nak dapatkan 'ending' yang menarik.. so, tanya hati, apa hati anda nak pilih..


ada option untuk tambah 'bulu' jika anda suka.. kalau tak suka pun boleh buang 'bulu' ini


game ini agak menarik dan sekiranya anda main game ini, nescaya anda akan meluangkan masa berjam-jam bermain game ini... ada pelbagai unsur 'humor' mat salleh yang agak melucukan.. and sudah semestinya ada banyak unsur 'explicit' dalam yang mungkin tidak disenangi oleh sesetengah orang yang berhati suci but amat digemari oleh golongan lain yang suka dengan unsur explicit ini.. tapi game ini sebenarnya lebih menekankan pada jalan cerita.. so, mostly korang akan banyak 'membaca' jika anda main game ini dan ianya juga sangat menghiburkan sebenarnya..




yang mana satu pilihan anda?
















AMARAN!! 

18SX

Game ini mengandungi unsur 'explicit' yang mampu menimbulkan tompok-tompok hitam di hati anda..








7 comments:

  1. sound interesting, maybe sbb game n aku gigih baca sampai habis!

    ReplyDelete
  2. Tried demo version lama dah, skrg xtau mcm mana nk purchase sbb xreti nk buat online purchase ni. Sadlife T.T

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. cane nak main game ni??
    tlg bg link pleaseee
    email me: superbnatural@gmail.com ;)

    ReplyDelete
  5. just stumble upon this blog.. looking for any gay influence in video games. its been a lot of an openly portrayed video games characters nowadays.. dragon age inquisition has one of them. awesome game though

    ReplyDelete
  6. mcmmana nak dapatkn game ni ... bgitahulaaa -_-

    ReplyDelete