Monday, 9 February 2015

Harris Alif



benda ni sepatutnya aku dah post pada hujung tahun lepas.. tapi tertangguh menunggu masa nak dipostkan.. so, kali aku nak cerita lah apa yang berlaku pada hujung tahun lepas..

nak dipendekkan cerita, datang-datang aku dari Aussie kan, aku dapat 'tugasan' khas dari kakak dan emak aku iaitu jaga anak kakak aku (anak buah).. biasalah kan hujung tahun budak-budak pun cuti.. plus, emak aku ni je yang sebenarnya rindu kat cucu dia tu, so minta kakak aku hantar anak buah aku tu ke kampung.. kebetulan aku pun ada kat kampung kan.. memang ada masa tu akan kena jaga anak buah aku tu lah.. by the way.. anak buah aku tu ada dua orang.. seorang still lagi tadika dan seorang lagi hanya pandai berdiri dan berjalan tapi tak pandai cakap lagi.. 

jadi nak dipendekkan cerita tu bila nak jaga anak buah yang muda ni akan ada banyak karenah lah kan.. salah satu tabiat anak buah aku ni suka nak tonton TV.. nak tengok kartun.. biasa lah tu.. so, bila dia ada kat rumah, memang dia yang kontrol TV tak bagi orang lain tengok.. kalau nak tengok TV kena tunggu dia tidur dulu.. tapi yang geramnya, dia tak tengok TV tu pun.. sambil-sambil TV tu terpasang, dia asyik main permainan tak tengok pun.. but kalau kita tukar channel dia marah pula.. 

aku takde lah kisah sangat tak dapat tengok TV.. plus aku kan dah lama kat Aussie, so aku memang macam tak tahu sangat rancangan apa yang best di tengok kat TV.. nak dipendekkan cerita lah juga, anak buah aku ni suka dengan satu rancangan kat Astro Ceria iaitu Chichi dan Chacha.. abang aku cakap lah pasal Chichi dan Chacha tu macam or tiru rancangan Hi-5, tapi versi Malaysia lah.. and anak buah aku suka tengok Hi-5 juga.. rancangan yang asyik nak menari-nari.. jadi aku sambil duduk kat ruang tamu tengok lah rancangan Chichi dan Chacha tu sekali sambil nak jaga anak buah..

bila aku tengok rancangan tu, entah kenapa mata aku tertarik dengan salah seorang host muda remaja dalam tu.. aku tengok dia nampak comel je.. nama dia Harris Alif.. rasanya banyak dah kenal kot.. but aku baru je kenal.. bila aku tengok budak Harris tu kan, aku macam syok tengok dia.. tengok dia menari-nari.. sebab aku suka perhatikan bagaimana seseorang tu berinteraksi.. orangnya comel.. putih.. entah kenapa aku macam tertarik tengok dia.. suara dia bagi aku bunyi 'agak' matang dari usia dia.. bagaimana dia bercakap membuatkan aku berfikir mungkin dia ni jenis yang berfikiran matang dari usia dia yang sebenar.. aku just rasa macam tu lah..

lalu dari hari ke hari aku semakin enjoy tengok Chichi dan Chacha semata-mata nak tengok budak Harris tu lah.. sampaikan kawan dan abang aku sedar yang aku ni kerap tengok rancangan tu.. anak buah dah dihantar pulang ke rumah emak dia pun aku still layan Chichi dan Chacha tu.. lalu kawan aku pun suka lah nak memerli aku kata aku ni suka tengok Chichi dan Chacha tu.. kata rancangan tu rancangan feveret aku.. perli 'Chichi dan Chacha dah main, ko tak nak tengok ke?'.. macam-macam lah perlian yang mengaitkan aku dengan Chichi dan Chacha tu.. kadang-kadang tu aku macam dah boleh hafal dah.. sebab rancangan tu kadang-kadang asyik berulang je.. to be honest aku tak lah macam obses pun.. kalau tertengok tu aku tengok je.. takde lah sampai semua episod aku siap tunggu dan tengok.. tapi kalau aku tengok sebab semata-mata nak tengok budak Harris tu.. dia nampak comel bila menari dengan pakaian yang serba comel..

okay.. sekarang kita dah tahu yang aku tertarik dengan budak Harris Alif tu... but benda ni sebenarnya macam jarang bagi aku untuk berlaku di atas faktor budak Harris tu for me adalah 'too young' dan bawah umur kalau nak ikut taste aku.. 
aku tahu ada orang memang minat dengan belasan tahun berbanding dengan yang dah berumur 20 lebih.. ada yang suka dengan yang berusia macam 30 ke atas.. ada yang minat kat daddy type.. kalau aku lah kan, 'range taste' aku adalah dari 20-35 tahun.. maksudnya aku akan taste dengan seseorang yang berada dalam range umur 20-35 tahun.. but kalau untuk relationship pula, aku limitkan dari 20-26/27 tahun.. and umur aku kat tengah-tengah.. so, aku tak rasa lah yang aku terlalu muda or tua sangat.. range umur yang selesa nak ber'kau-aku.. sebab aku prefer orang yang aku boleh nak ber'kau-aku.. 
so, orang umur bawah 20 memang tak masuk dalam senarai pun.. kenapa aku tak prefer budak umur bawah 20? maybe sebab aku rasa dorang adalah terlalu muda dan 'bawah umur'.. bukan bermaksud aku tak suka dorang lah.. but kalau dari segi tarikan tu hati jarang nak terpaut lah.. aku prefer 20 tahun ke atas.. dan 20 adalah yang paling muda.. 

tapi bila aku mula semakin dewasa ni kan, maybe aku patut tanya diri aku sendiri semula.. sedikit-demi sedikit aku mula macam nak pandang budak bawah 20 tahun ni.. budak Harris tu salah satu ceritanya, but aku perasan aku macam start pandang budak belasan tahun juga.. hehehe.. waktu aku pergi majlis sepupu kahwin, ada lah seorang budak ni yang mencuri pandangan aku.. aku rasa dia comel.. dan muka dia macam one of my friend yang aku gelar sebagai 'K-Pop Kelantan'.. waktu aku kat Kuching pula tengah kat dalam kereta, bila lalu kat depan sekolah time habis sekolah, mata aku mula memandang ke arah beberapa orang budak sekolah yang lalu kat situ.. so, adakah itu mula jadi tanda yang mula nak reconsider dengan budak bawah 20 tahun? tapi aku still tak prefer lah sebab dorang kan mostly 'inesen'.. tak payah lah nak libatkan dorang sangat dalam dunia PLU ni..

maybe aku boleh consider diri untuk jadi sebagai seorang 'abang angkat' dan tak lebih daripada itu kerana aku rasa aku macam enjoy nak 'guide' orang.. kata apa benda yang elok dan tak elok.. beri kata tunjuk dan nasihat.. sebab aku paling muda dalam keluarga.. so tak pernah ada adik.. bila jadi anak bongsu ni mungkin aku ni macam 'tak matang' dalam sesetengah perkara.. but dari segi umur dan pengalaman membuatkan aku juga matang itu dalam beberapa perkara yang boleh aku jadi kan sebagai kata-kata nasihat..

aku tak terfikir pun pasal nak cari adik angkat (PLU) ni.. but entah kenapa pula aku macam mula nak reconsider pasal ni.. but bila jadi 'abang angkat' tu biar lah jadi betul-betul 'abang angkat' bukannya 'abang angkat' yang nak seks lah.. kononnya abang angkat tapi sebenarnya 'kekasih'.. hubungan yang macam adik-beradik sebenar.. hubungan yang macam tu lah..


















8 comments:

  1. Nah kadang2 bgitulah... Dah siap tulis episod novel UL . Tpi saja x post....

    ReplyDelete
  2. aku personally tak percaya konsep 'adik-abang angkat' dalam dunia plu..bagi aku itu cuma satu alasan untuk have sex with everyone,anyone they 'like'..sebab kebanyakkannya akan berakhir dengan sex.

    ReplyDelete
  3. haris ni memang hensem pon...jadi juara rancangan idola kecil kat tv9 musim keberapa ntah...

    yup aku pun lebih berminat utk couple dengan org yg dewasa dan agak matang...dan yg penting kena lebih tua daripada aku..sebab aku rasa lelaki yg lebih berusia daripada aku mampu membimbing aku...

    ReplyDelete
  4. Haris.
    Juara Idola Kecil 3 tv9.
    Dah besar sekarang.
    Makin hensem pulak budak ni.

    ReplyDelete
  5. aku setuju dengan pendapat penulis, aku lebih suka partner yang lebih berumur sedikit. mungkin lebih matang dalam perhubungan

    ReplyDelete
  6. Aku tak suka pula dekat si harris ni. Meskipun aku gay aku lebih suka dekat Leen tu haa.. Eee, Putera dah jadi pedophile.. Hahaha

    ReplyDelete
  7. Yup!! Harris mmg matang dari usianya. Terperasan sebab selalu tgk rancangan Lari xP tengok pon sebab nak tengok Harris. Tertarik sgt2 !!!! Sbb kematangan dia. Cara ckp, cara dia berkerja sgt fokus mcm org dewasa. Kdg2 saya rasa Harris lagi matang dari saya. Saya tak kisah sgt kalau terjatuh hati dgn org seusia dgn Harris sebab kematangannya. Sbb 2 thn tua je dari dia xD

    ReplyDelete