Saturday 9 August 2014

First Time Beli Kondom

dalam Facebook hari ini aku ada post satu picture yang aku ambil.. so, bagi yang tak berkesempatan untuk tengok, gambar adalah seperti bawah ni..




tu adalah benda macam vendor machine untuk beli kondom.. dan yang menariknya kat mana ada vendor machine ni adalah berada kat dalam public toilet.. hahaha.. so, aku ambil gambar ni dalam sebuah tandas.. sebenarnya aku dah lama dah tahu tandas tu ada provide kondom, berdasarkan apa yang kawan aku cakap.. but aku tak pernah pula masuk tandas tu.. kebetulan pula hari ni aku masuk tandas tersebut then terserempak lah dengan vendor machine jual kondom ni.. 

kalau nak tahu actually tandas tu adalah tandas food court kat semua kedai.. food court ala-ala macam kat shopping mall, but sebenarnya bukan shopping mall pun.. so, kalau nak bayang kiranya ko jumpa benda ni kat tandas food court kat shopping mall kat Malaysia (kalau Malaysia buat macam ni juga).. aku selalu je makan kat food court tu sebab ada kedai orang Indian Muslim.. sampai boss kedai tu pun dah kenal aku.. kenal rupa je lah.. tak sangka pula dia boleh ingat rupa aku, walaupun kadang-kadang tu aku tak makan kat kedai dia untuk beberap bulan.. kalau aku datang je, tak payah sebut terus dia sendiri yang tanya, "chicken tikka masala?" awal-awal dah tahu aku akan order menu tu.. sebab aku suka makan yang pedas.. kalau aku mengidam nak makan makanan pedas, aku akan singgah kat kedai dia.. so, kiranya walaupun aku dah selalu sangat makan kat food court tu, tapi tak pernah pula aku masuk dalam tandas food court tu.. but i know tandas tu ada kondom, but waktu aku masuk tandas tu hari ni, aku takde pula teringat pasal kondom ni semua.. then, lepas buang air besar, terperasan akan vendor machine kondom.. so, aku fikir.. oh.. ni lah rupa yang 'provide' kondom tu.. so, disebabkan benda ni macam takde kat Malaysia, so aku pun ambil gambar lah then post kat Facebook..

lepas tu aku blah.. sebab asalnya plan aku nak pergi tracking (seorang diri).. hari ni aku memang berjalan kaki berkilometer jauhnya.. dari rumah nak pergi city pun aku jalan kaki.. dalam masa sejam juga tu nak sampai city kalau jalan kaki.. then lepas tu jalan kaki pula pergi ke tempat tracking.. aku keluar rumah dalam pukul 9.30.. then balik semula lepas habis tracking kat bus stop dalam pukul 3.00 petang.. semua aku pergi jalan kaki.. maksudnya dari pukul 9.30 pagi sampai 3.00 petang 'bersenam diri' dengan jalan kaki.. pergi city jalan kaki, campur tracking lagi pun jalan kaki.. dah berapa kilometer dah berjalan.. 

then waktu aku baru nak balik dari tracking nak ke city semula, tiba-tiba aku fikir pasal hal kondom ni.. entah kenapa aku macam ingin tahu lah pula.. sebab sebelum ni tak pernah pegang kondom, buat seks liar pun takde.. still suci murni katanya, then mula lah timbul idea untuk mengenali kondom secara praktikal.. hahaha.. honestly waktu aku sekolah menengah dulu, aku ni inesen sangat-sangat.. tak tahu pun orang nak pakai kondom macam mana.. tahu apa itu kondom pada tingkatan tiga.. tapi bagaimana orang pakai kondom yang tu aku tak tahu, or tak pernah nak ambil tahu.. tengok blu films pun tak lagi pada usia ni.. first time layan blue films ni pada umur 19 tahun.. then maybe waktu ni baru lah tahu yang orang pakai kondom macam mana.. hahaha.. so, bila terjumpa vendor machine jual kondom kat dalam tandas ni suddenly timbul idea untuk mengenali kondom secara praktikal.. hahaha.. maksud aku macam, bagaimana rasa kondom ni.. i mean macam tekstur semua, aku tahu ia getar, macam mana rasa getah tu bila aku pegang semua.. 

so, aku pun lepas tracking mula nak menuju ke food court tu semula dengan niat nak beli kondom untuk tujuan praktikal.. hahahaha.. sampai kat tandas tu semula, tiba-tiba aku jadi rasa segan.. fikir, terasa segan kalau aku beli kondom tu orang nampak.. mesti jadi malu.. so, lama juga lah aku dalam tandas tu.. ada beberapa orang keluar masuk.. then aku fikir, maybe lain kali je lah kot.. sebab macam banyak orang pula kali ni nak guna tandas.. then, tinggal aku pun cepat-cepat hulurkan tangan aku duit syiling $2 kat vendor machine tu, then terus aku tarik pada pemulas seperti mana arahan pada vendor machine tu.. tarikan pertama, eh? tak keluar pun kondom.. then aku tarik lagi.. tak keluar pun.. tarik lagi.. tak keluar-keluar juga.. eh, maybe rosak kot.. aku pun malas dah nak tarik.. cepat-cepat aku keluar takut ada orang masuk nanti.. nasib baik aku keluar, sebab bila aku melangkah keluar memang ada orang yang nak masuk tandas.. so, tak leh beli kondom kat vendor machine tu..

but niat untuk 'praktikal' ni tak luntur juga.. hahaha.. aku tahu nak cari kat mana.. then aku pun pergi lah ke kedai yang ada jual kondom.. kedai kalau kat Malaysia macam Giant, Tesco or Jusco.. supermarket lah.. aku pun cari lah tempat letak jual kondom.. jumpa, tapi segan pula nak beli sebab banyak pula orang dekat-dekat sana.. but bila tempat tu dah macam takde orang, aku cepat-cepat grab satu kotak kondom then terus nak bayar.. nasib baik supermarket kat Aussie ni boleh bayar sendiri guna machine tak bayar pergi kaunter bayaran.. biasanya aku suka bayar guna machine je.. so, ada privasi sikit.. orang tak tahu apa benda yang kita beli.. then, aku beli lalu bermula lah 'praktikal'.. hahahaha

so, ini adalah mengenai my first impression pasal kondom.. bawah ni adalah rupa kotak kondom yang aku beli..


aku main ambil je.. tengok yang mana paling murah yang tu aku ambil.. so, bila aku dah buka antara isi kandungannya adalah seperti dalam gambar bawah ni..



ada 12 kondom.. dua minyak pelincir.. kertas information then ada juga kertas pengukur.. ada 12 kondom tapi aku tak rasa aku akan guna.. beli pun untuk tujuan 'praktikal' katanye.. hahaha.. 



yang ni alat pengukur.. guna untuk ukur kita punya 'TEET!!'.. haha.. tebal berapa.. panjang berapa.. satu soalan, adakah aku guna untuk ukur aku punya 'TEET!!'?? hahaha.. aku guna je.. so, macam mana dengan readings? biarlah jadi rahsia.. hahaha



then ada instruction bagaimana cara nak pakai.. apa benda yang jadi pantang-larang semua.. boleh klik gambar untuk nak baca lebih jelas..

so, aku pun ambil satu paket..



koyakkan paket tu, then keluar lah kondom di dalamnya..



ini lah kondom tu.. my first impression, agak berminyak.. seperti yang dijangkakan.. dalam gambar boleh nampak ada kesan minyak tu.. kiranya benda lembab lah.. 



main-main jap kat jari.. nak rasa getah kondom tu macam mana.. actually takde lah rasa lain macam sangat pun.. actually rasa macam getah biasa.. macam getah belon sikit.. cuma yang ni getah yang 'lembab' dan sangat-sangat nipis.. takde lah rasa geli bila dipegang walaupun agak berminyak.. 



then cuba nak tarik-tarik.. aku ada try hidu gak nak tahu bau macam mana.. hmm.. biasa-biasa aje.. bau pelik lah.. but bukan bau yang tak sedap or sedap dihidu.. baunya agak pelik sikit tapi bukannya sesuatu yang offensive.. 



tarik-tarik lagi sampai lah panjang yang maksimum.. so, muatan yang maksimum sampai 8 inchi or dalam 20 cm.. bila aku tarik tu, jadi kering lah pula.. so maksudnya cuma hujung-hujung tu je yang berminyak but kawasan yang bergulung adalah kering.. 



then, aku pun main-main jap.. tarik-tarik semua.. oh, agak fleksibel. curious pula pasal kondom yang bocor.. sebab kondom kan boleh bocor.. but yang ni biar pun getahnya sangat nipis, but agak kuat juga lah.. but aku tak tahu lah macam mana boleh koyak.. kena orang guna ganas sangat.. but kondom pun boleh expired.. getah pun boleh hilang keanjalan.. boleh jadi rapuh.. 



so, my final verdict, aku aspect maybe aku akan rasa geli pegang kondom.. yang bagi aku kondom ini ada imej 'kotor'.. but actually bila pegang kondom yang still bersih ni, takde lah rasa geli pun.. rasa macam pegang belon je.. terasa nak tiup kalau-kalau boleh mengelembung macam belon juga.. hahaha.. 


okay, soalan cepu emas.. ada pakai kat 'TEET!!' tak? 


hahahaha.. ada try.. but tak leh nak tunjuk gambar lah.. hahaha

so, first impression mula-mula nak pakai tu macam susah sikit.. rasa macam tak muat.. struggle juga lah bila nak pasang tu.. tapi paksa juga.. last-last boleh.. tapi tak sure pula kalau-kalau betul-betul muat untuk sesuatu yang dipakai ke tak.. sebab bila aku baca balik kat instruction, actually kondom yang aku beli tu jenis 'Closer'.. jenis yang ketat or fit.. dalam gambar bawah ni yang berwarna kuning tu lah.. kondom pun macam-macam jenis rupanya.. macam-macam bentuk..



and memang rasa ketat lah.. and aku tak rasa ianya cukup selesa untuk aku..

so,  bagaimana rasanya bila dah pakai..

actually aku rasa ianya agak warmer sikit.. kalau ikut preference lah kan, lelaki kalau boleh tak nak pakai kondom atas alasan 'tak sedap'.. maybe sebab bila dah dilitupi oleh getah, macam daya ransangan tu macam berkurang.. sebab dilapisi oleh getah.. 

and aku pun rasa ianya macam pelik sikit bila pakai.. tak tahu sama ada sedap dipakai ke tak sedap dipakai.. maybe sebab pertama kali try pakai.. so, aku tak leh nak komen apa.. aku pakai pun bukan untuk tujan sepatutnya.. maksud aku pakai pun just untuk pakai-pakai aje.. 

harap takde lah salah faham kot.. aku tak beli untuk tujuan untuk buat seks ke apa.. ada 12 kondom ni aku tak rasa aku akan guna lagi lepas aku dah buat 'praktikal' aku.. hahahaha.. and maybe ada sesetengah orang beranggapan kondom ni adalah sesuatu yang negatif.. ada imej negatif lah.. macam lambang seks bebas lah.. but actually takde lah macam tu.. ianya hanya lah sekadar satu alat perlindungan.. kalau jadi seks bebas semua tu adalah berdasarkan niat si pemakainya.. and aku beli and try nak pakai ni pun atas dasar ingin tahu and cuba merasai je bagaimana rasa tekstur getah kondom tu, and macam mana rasa bila pakai.. that's all.. bukannya atas niat untuk nak berasmara ke apa.. tiba-tiba hati ni curious nak try pakai..







18 comments:

  1. haha aku pun teringin nak beli. tapi tak berani, malaysia kan. nantilah, nak try beli dekat 7e yang berdekatan gitu. :P

    ReplyDelete
  2. sekali pandang macam tutorial pon ade.. haha.. anda hebat kerana mempunyai curiosity yang tggi...

    ReplyDelete
  3. Aku first time jumpa kondom time form 1. Kat hostel. Tengah jalan kat koridor tetiba ada someone campak kondom dalam pek kecik tu depan aku. Sapa yang baling sampai sekarang aku tak tahu. Paling bangang time tu aku ingatkan coklat sebab kenyal semacam jer. Bila bukak aku pelik jugak apsal berminyak semacam. Bau getah kuat jugak la. Siap main tarik bagi panjang. Last-last baru aku tahu yang benda tu kondom --' .

    ReplyDelete
  4. Well... Technically, condom pun ada dalam bentuk flavor juga. Hahaha... Di Malaysia tak sure ada tak flavor tu. Tak sempat nak survey lagi. Tak ada masa nak naughty2 lagi. Hahaha...

    ReplyDelete
  5. weird boner rite now. ahaha. (apalah putera, bagilah gambar bonus, u've been pending Unspeakable Love for so long, make it up! ur impatience readers boleh lari woh) post gmbr TEET! sure, ramai serbu balik. ahahaha. who's with me? lol

    ReplyDelete
  6. tudia..praktikal guna kondom...hahahaha...but bagus kau buat entri pasal ni...sebab aku pun x pernah beli dan guna benda alah ni...
    sampai sekarang harammm aku nak pi beli...malu seyh...rasa macam dipandang sinis oleh masyarakat...hakhakhak...

    ReplyDelete
  7. I like the way you explained this. Same here. The first time i bought a packet of condom was masa form 5. Buat muka tak malu masuk guardian. And... Haah biarlah rahsia

    ReplyDelete
  8. Main pakai kondom kurang rasa best. Tapi boleh tahan lama sikit

    P.s - pengalaman dgn isteri ye.

    ReplyDelete
  9. tak lancap ke ??? hahahahahahaha

    ReplyDelete
  10. manfaat sekali info kondomnya

    ReplyDelete
  11. Bapa lama dh penulis entry ni duk Australia aku pon kat Australia kalau blh nak dia teman belikan la sebab he has that experience

    ReplyDelete
  12. Knp nmpak cam tgn prmpuan ye...

    ReplyDelete
  13. Nampak mcm tangan perempuan ja

    ReplyDelete