Monday 3 November 2014

Gay Club dan Jumpa Orang








15/11/14 aku akan balik Malaysia.. seperti tahun yang lepas, aku stay kat KL dulu before nak balik tempat asal aku.. kenapa nak stay KL dulu tak balik terus?

hmm..

1. aku ada hal yang nak dibuat kat KL
2. I miss KL.. nak tengok perubahan yang ada.. mall sebelah KL Sentral tu dah siap.. waktu aku pergi dulu, still tak siap lagi.. aku banyak memori kat KL yang nak diimbas semula.. rindu dengan life waktu dulu-dulu..
3. selain daripada itu takde apa-apa sangat pun..


so, actually aku macam takde solid reason untuk stay lama-lama kat KL.. and aku akan stay kat KL lebih kurang seminggu.. my family macam tak berapa nak suka aku stay KL tanpa sebarang reasons sangat.. prefer aku balik Sarawak secepat mungkin.. and aku pun sebenarnya takde solid reasons untuk stay KL lama-lama melain disebabkan 'reason number one' nak discuss something dengan seseorang.. but tu pun boleh siap satu hari.. so, most of the time aku macam takde benda nak dibuat sangat pun bila aku dah sampai KL.. macam takde matlamat sangat..

at that time, most of my friends (kat KL area) memang akan sibuk dengan hal kehidupan sendiri (belajar/kerja) so most of the time dorang tak boleh nak layan aku sangat.. then, aku akan macam akan menghabiskan masa mostly bersendirian.. aku takde lah kisah sangat pun sebenarnya, sebab aku jenis yang suka nak habis kan masa bersendirian juga.. tapi tak kisah kalau ada yang nak teman.. 

so, aku fikir macam ni.. apa benda yang aku harus buat bila aku sampai KL nanti?

sebab aku takde reasons sangat pun untuk stay KL.. so, aku macam clueless juga apa benda yang aku nak buat nanti bila dah sampai KL.. but usually aku memang jenis yang tak rancang.. I love to discover thing macam tanpa aku rancang benda tu.. kira macam I just follow my heart, ke mana aku nak pergi, ke mana aku nak habis kan masa..

aku stay kat KL dari 15 - 24 of November.. 10 hari...so, aku tahu dalam tempoh 10 hari ni aku mostly akan bersendirian most of the time.. kawan-kawan lain tengah belajar/kerja.. aku je yang cuti and free.. 

jadi aku kena fikir lah, apa benda yang aku nak buat dalam tempoh 10 hari tu..

aku nak beri tahu satu rahsia.. aku tak kata aku nak buat or tak.. just benda ni terlintas dalam permikiran aku.. ianya bukan lah sesuatu yang elok sebenarnya.. kalau nak tahu apa benda yang terlintas dalam permikiran aku tu adalah terfikir untuk pergi ke 'gay spots' yang ada kat KL.. hahahaha.. aku pun tak tahu kenapa aku boleh terfikir macam tu.. and antara 'gay spots' tu adalah macam kelab-kelab malam PLU yang aku ada terbaca dalam novel PLU melayu.. macam aku cakap, aku tak tahu kenapa aku boleh terfikir benda macam tu.. ianya bagi aku tak elok kot.. and aku perlukan sebab kenapa aku nak pergi.. just nak tengok-tengok? sebab curious? ianya bergantung pada niat aku juga lah kan.. sebab sebenarnya aku tak pernah pun pergi tempat macam ni.. and aku tak pernah fikir yang aku pergi tempat macam tu.. and aku tak cakap pun yang aku konfirm akan pergi.. just benda ni ada terlintas dalam permikiran... maybe sebab aku pun macam takde plan sangat kat KL.. tak tahu nak pergi mana.. and idea-idea tak elok ni terlintas..

actually aku tak takut pada niat aku kalau aku pergi tempat macam tu.. aku tahu aku jenis yang baik.. aku tak ambil alkohol.. tak buat tak elok kat random people.. just, tak semestinya kita baik and jaga diri sendiri and orang lain akan baik dengan kita juga.. maksud aku, kata kan lah aku pergi tempat tu, we just dont know apa intention orang lain pula.. ada orang pergi tempat tu untuk cari kapel, keseronokkan.. aku ada baca kat internet ni (aku buat research juga pasal Gay Club kat KL ni), ada yang kata kadang-kadang orang ni suka nak ramas-ramas tanpa sebab.. and ini antara benda yang aku tak suka (melainkan kalau korang suka diramas).. sebab kita tak tahu intention orang lain ni lah yang bahaya.. aku tahu aku baik, aku tak buat harm kat orang lain, but orang lain maybe akan buat benda tak elok dengan kita.. so, cara mudah nak elak daripada benda tak elok daripada berlaku, jangan pergi tempat tak elok tu.. hahahaha..

entah lah.. sebab maybe ada 'sikap ingin tahu' dalam diri tu juga.. manusia ni mudah nak curious.. macam aku cakap, kenapa aku nak pergi tempat macam tu? apa reason aku? so, aku tak cakap yang aku nak pergi.. but idea tu memang ada terlintas juga sebenarnya.. maybe atas faktor 'aku tak tahu nak buat apa kat KL and nak cari benda yang nak dibuat..' hmmm.. then tunggu lah apa yang akan jadi kat KL nanti..

bercakap pasal perkara yang aku perlu isi ketika aku stay kat KL.. actually ada reader blog aku yang ajak untuk berjumpa.. and maybe benda ni adalah perkara yang bermanfaat untuk dilakukan banding kalau aku nak lawat tempat tak elok kat 'gay spots' around KL.. to be honest, aku teringin juga nak jumpa orang untuk tambah kenalan.. but the problem pasal diri aku sendiri..

aku ni ada satu masalah yang tak yakin dengan diri sendiri.. bukan aku takut nak jumpa orang.. but pasal aku sendiri..

aku takut apa yang orang akan fikir pasal aku nanti bila berjumpa? aku fikir negatif je.. fikir macam aku serba kekurangan.. bila orang jumpa akan jadi kecewa tengok aku.. tak seperti apa yang mereka fikirkan.. rasa diri tak hensem untuk jumpa dengan orang.. entah lah.. benda ni macam satu problem pada diri aku sendiri.. bagi aku penampilan diri aku tu adalah sangat penting.. bukan sebab atas dasar untuk impress orang.. ianya macam kalau diri aku rasa lack something jadi kurang konfident..

macam ni.. aku tak kisah kalau orang lain hensem ke tak hensem.. sebab aku tak judge pun orang lain berdasarkan paras rupa.. but kalau aku diri aku tak hensem, ianya macam jadi satu isu.. bukan lah kata nak jadi hensem ke apa.. just rupa biasa-biasa pun okay.. but kalau aku rasa diri aku 'hodoh' confident level tu jadi kurang.. segan nak jumpa orang.. and ianya bukan disebabkan faktor penampilan juga.. aku just fikir dari segi personaliti semua, aku takut orang tak suka.. so, secara keseluruhannya aku segan nak jumpa orang bukan sebab takut nak jumpa orang.. but mostly sebab atas faktor kalau orang 'tak boleh nak terima aku' or 'aku tak seperti apa yang mereka fikirkan', ditambah lagi dengan keadaan diri aku yang 'tak hensem' pada masa sekarang.. kusut.. selekeh.. dah kurus.. messy... dari segi penampilan fizikal yang tak berapa nak elok.. kena buat makeover kalau nak jumpa orang.. kena betul kan diri sendiri dulu, kemaskan penampilan, potong rambut.. benda ni boleh buat dalam masa sehari je kalau nak uruskan penampilan, but dari segi tubuh badan yang dah kurus ni bukannya boleh diubah terus.. kena ambil masa..

so, kalau pada masa ini aku terasa diri aku hensem, rambut elok, kemas, body pun okay, personaliti menarik, kalau ada yang ajak berjumpa tu maybe aku tak segan nak kata ya..

but disebabkan keadaan aku sekarang ni yang bagi aku 'tak elok' sangat, buat aku segan nak jumpa orang..

i just think it's very important untuk aku kelihatan menarik, dari segi fizikal dan personaliti, so orang lihat aku sebagai sesuatu yang positif.. aku ni ada fear of rejection.. terasa diri akan di reject.. terasa diri tak bagus di mata orang..

so, itu antara problem aku yang buat aku teragak-agak jumpa orang lain yang ajak berjumpa..

macam..

oh tidak!

aku kena betulkan rambut..

aku kena jaga gaya permakaian..

aku kena kemas kan diri..

aku kena perbaiki personaliti..

aku kena perbaiki tubuh badan..

aku kena jaga cara aku bercakap..

aku kena betul kan ini.. betul kan itu...

bla bla bla bla bla


so faham tak maksudnya kat sini? aku just takut apa yang orang akan fikir pasal aku.. so, aku nak diri aku kelihatan positif dan menarik.. but pada masa ni aku tak rasa diri aku cukup memenuhi standard diri aku sendiri.. siapa aku yang aku nak macam mana.. rasa diri still tak kelihatan menarik.. bukan atas dasar nak impress orang.. maybe ada juga sebab nak impress.. but sebab aku nak diri aku menarik di mata orang, ada aura positif..

aku ni just fikir too much kot.. ada orang boleh je open hati seluas-luasnya siapa kita seadanya.. kalau yang tak boleh nak terima kita tu mereka tak layak untuk kenali.. buang masa je nak kenal orang macam tu..

kadang-kadang kita takde lah 'sehodoh' apa yang kita sangka kan.. sebab kalau ikut pengalaman aku.. satu-satunya pengalaman aku jumpa dengan 'random' people ni (atas dasar nak kenal-kenal) adalah waktu aku keluar blind date dulu.. jumpa sekali tu, then orang tu jatuh hati kat aku.. buat aku pelik juga lah.. apa lah yang menariknya pasal aku ni buat ko jatuh hati terus?

aku tahu kalau aku kata macam "siapa nak jumpa dengan aku?" maybe ada lah yang akan angkat tangan kata teringin nak jumpa.. kalau orang ajak jumpa, aku macam tak beri jawapan.. actually jawapan aku macam ni..

"sebenarnya aku nak juga jumpa orang.. but aku just tak rasa diri aku ready dari segi personaliti dan fizikal.. but bergantung pada confident level aku.. kalau aku comfortable dengan diri aku, maybe aku akan kata ya.."










18 comments:

  1. kalau perempuan nak jumpa sebab nak kenal-kenal, P.M nk jumpa x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ianya kelihatan agak janggal klu keluar dgn perempuan (sekiranya hanya keluar berdua2an..)

      Delete
  2. Nanti bleh la buat post pengalaman kat spot gay tu..
    Be yourself, ada kelebihan tersendiri yang menjadi daya penarik....
    Siapa nk jumpa angkat tangan...me, me, me.. haha

    ReplyDelete
  3. Samalah. Aku pun selalu pikir macam kau jugak.
    Takda confident nak jumpa PLU lain.
    Aku pun rupa biasa-biasa sahaja.
    Tapikan, aku memang teringin nak jumpa kau weyh !

    ReplyDelete
  4. Buat jer gathering ko dengan readers ko .. cukup 4 orang, go on.
    Kalau jumpa dua orang saja .. nampak macam blind date dan expectation akan tinggi. :p

    ReplyDelete
  5. Putera, ko tak terfikir ke nak jumpa dengan readers? pertemuan untuk persahabatan n x lebih dari tu pun :-D aku terfikir nak terjumpa kau nanti, kalau la ada rezeki :-P

    ReplyDelete
  6. jumpa g makan2 ke...sembang2 psl dlm blog ke..ape ker...bikin gempar KFC KL Central...^_^

    ReplyDelete
  7. Aq taklah pandai sgat bab2 nih but interesting bile bace blog yg korang share. .Im not a plu ok!

    ReplyDelete
  8. nak jumpa shahir , haha

    ReplyDelete
  9. jom2 kita lepak Nu Sentral...aq da lama xlepak situ weyh....da la fav butik aq baru release new collection...jom la..huhu...nak2 birthday aq bebrapa hari sebelum ko balik malaysia...huhu...#dalamaxshopping

    ReplyDelete
  10. nice blog.. lame x bukak.. =)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Asal ayat kau macam orang mabuk ?? hmm malas baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhahaha... Kannn...ukang ayat yg sama...

      Delete
  13. Kannn... ayat asik ulang bnde sama.. jd mls nk bace. Mcm xreti mnulis gitu..

    ReplyDelete
  14. weh PLU tu pebende.. haha budak newbis ni... ape2 nk gak join2 add fb erlissya@gmail.com chau

    ReplyDelete
  15. Aku plu tapi lek2 je selalu kesorangan, dduk kl nie takde kawan weh. Harap member ofis je tu pon time office hour jelah, kt luar pejabat xde kawan langsung. Hadoi, so buka apps gitu2 je. Nk jumpa org pon xconfident sbb same jugak rse mcm yang kau cakp "rse xhensem n xelok" kbye

    ReplyDelete