Friday 2 September 2011

Innocent

pertama sekali, aku bukan nak cerita mengenai seks.. jangan salah faham ye.. ia adalah berkenaan hidup aku.. jalan cerita kehidupan diriku.. hidup ini penuh dengan kejutan..

katakanlah kalau ada orang ingin bertanya aku mengenai satu soalan, "seks tu apa?" honestly jawapan aku adalah, "seks tu apabila seorang lelaki tidur dengan seorang perempuan." then, orang bertanya lagi, "so, macam mana pula kalau orang nak 'buat' anak?" honestly jawapan aku, "ergh... hmm.. macam mana ye? bukan dengan cara kalau seorang lelaki tu tidur dengan perempuan ke? ergh... tak tahulah." 

hahaha.. faham tak apa yang aku maksudkan? apa yang ingin aku sampaikan adalah kalau orang nak melakukan seks or nak 'buat' anak adalah dengan tidur dengan seorang perempuan TANPA melakukan perkara lain.. senang cakap aku tak tahu apa 'process' yang terjadi.. dalam fikiran aku, bila lelaki tu tidur dengan perempuan, esoknya mungkin perempuan tu akan mengandung.. tapi aku tidak tahu apa yang tersirat dalam semua perkara ini, maksud aku kenapa tidur dengan seorang perempuan boleh buat perempuan tu mengandung? ini adalah pengakuan aku yang sejujur-jujurnya.. 

aku belajar sains, belajar biologi.. kita tahu yang seorang bayi terhasil daripada pertembungan sperma dengan ovum.. dan sperma tu datang dari air mani lelaki.. tapi konsep air mani tu sendiri aku tak faham.. orang kata ia seperti air liur.. reaksi aku.. "ergh... hmm... ok." haha.. adakah ini sesuatu perkara yang memalukan? jangan salahkan aku kalau aku tidak tahu.. tidak akan ada orang akan ajar kita dengan membawa sampel dan mengatakan "ini air mani." jangan salahkan aku kalau tidak mengetahui akan erti sebenar seks dan macam mana orang nak 'buat' anak.. pernah ke filem tayangkan macam mana orang melakukannya? malah dalam filem, bila orang lelaki nak merogol seorang perempuan, yang ditunjukan adalah lelaki tu pukul-pukul perempuan tu, buka baju, perempuan tu tak rela, perempuan tu terjerit-jerit minta tolong.. esoknya, perempuan tu tak pakai baju, then pergi buat test kehamilan untuk mengesahkan sama ada dia mengandung atau tak.. tapi apa yang berlaku ketika perempuan tu dirogol tidak ditunjukan, dan kerana itu aku tidak tahu.

honestly, aku tidak tahu bagaimana orang buat seks sehinggalah aku menjadi pelajar tingkatan 4 or 5 (tak ingatlah bila). hidup ini penuh dengan kejutan.. teringat lagi apabila ada kawan pernah menunjukan satu lukisan lucah orang tengah buat seks.. masa tu kalau tidak silap ketika aku masih lagi di tingkatan 3.. reaksi aku, "apa benda ni?" tapi waktu tu aku masih tidak faham lagi.. then, bila aku menjadi pelajar menengah atas, baru aku faham semuanya.. caranya? hahaha.. melalui perpustkaan sekolah!! aku boleh lah dikatakan orang yang agak rajin pergi library.. baca buku pun buku yang ilmiah-ilmiah je macam encyclopedia.. satu hari ni, tengah aku khusyuk membaca satu buku (berkenaan tentang manusia) tiba-tiba aku terlihat satu diagram... diagram yang sangat clear.. melalui diagram tu aku mula faham semuanya.. haha.. diagram macam mana, aku tak nak beri tahu.. hahaha..

hidup ini penuh dengan kejutan.. adakalanya kita mempelajari sesuatu perkara melalui kejutan ini.. aku jenis orang yang kurang bertanya, dan kebiasaanya untuk aku memahami sesuatu perkara adalah melalui cara yang aku tidak pernah fikirkan.. honestly, apabila aku melihat diagram tu dan mula faham, hati aku mula berkata, "apasal scary sangat, huh?" hahaha

honestly, untill now i don't know apa yang dimaksudkan dengan perkataan PLU. aku faham maksud dia refer untuk apa, tapi ada yang bermaksud disebalik P.. L.. U.. macam 'lol'.. pada usia 18 tahun baru aku tahu 'lol' tu bermaksud untuk apa.. tapi diminda aku ada terfikir benda ni. "ia bermaksud 'people like us' kn?" hahaha.. cuma sekadar meneka.. tak tahu apa maksudnye...

2 comments:

  1. selepas setahun..adakah bro still tak sure apa maksud PLU ?? ngehngeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni post lama.. ada entri tentang mcm mana aku start tahu apa mksud plu.

      Delete