Thursday 8 September 2011

the Sin

aku ada kawan.. dia seorang lelaki... orangnya sangat baik, sopan dan gentleman.. dari segi agama, mungkin aku boleh katakan dia antara orang yang cukup alim.. apa yang aku nak katakan adalah, dia sama seperti insan yang normal yang lain.. kawan yang cukup baik... 

ada perkara yang dia berasa pelik tentang aku.. apabila aku disuruh untuk menjadi imam, aku akan menolak keras.. dia curious dan bertanyakan aku akan sebabnya.. jawapan aku, "I have my own reason.. tapi ia tidak ada kaitan dengan agama.."

dan aku tahu, dia sentiasa tertanya-tanya akan kenapa aku sering kali menolak keras untuk mengetuai solat berjemaah.. sebenarnya, aku ingin mengatakan kepada bahawa aku berasa diri berdosa.. aku tidak layak untuk menjadi imam apabila solat berjemaah.. 

kebanyakan orang berfikiran bahawa aku seorang yang baik.. namun hakikatnya, aku tahu diriku yang sebenarnya.. aku tahu apa yang aku lakukan.. sesuatu yang mungkin aku tidak tunjukan kepada orang lain.. honestly, aku rasa bukan sebaik yang disangkakan.. namun, aku tidaklah juga seorang yang sangat teruk.. aku berada di tengah-tengah.. hakikatnya, aku tahu kenapa aku asyik mengatakan diri ini berdosa.. ia ada kaitan sedikit dengan ke'abnormal'an naluri aku..

dia seorang kawan yang cukup baik.. alim.. kita boleh berbicara banyak perkara kepada dirinya.. dan aku pernah berbicara dari hati ke hati dengan dirinya.. dan aku selalu cakap kepada dia, "aku sebenarnya seorang yang 'jahat'.. tiada sesiapa yang pernah mengenali diri aku.."

dia hanya berdiam diri.. namun aku tahu dia curious untuk mengetahui... dan aku biarkan dia terus tertanya-tanya...

aku ulang sekali lagi.. dia seorang yang cukup baik, mesra, peramah, gentleman dan alim.. dia menganggap aku sebagai kawan dia.. namun dia pernah berkata...

"I don't like gay.."

di hati ku berkata.. "kalau kau mengetahui hakikat diriku, kau akan membenci aku.."





simpanlah rahsia ini selama-lamanya.. kerana.. apabila diketahui, seorang kawan yang baik sekalipun mungkin akan meninggalkan kita... ini adalah realiti yang aku perlu hadapi...





4 comments:

  1. Salam...

    Allah! We have same problem! Serius saya pun ada kawan yang baik. then bila kena tanya sape kite suka. hati akan mula berdebar untuk menjawab kerna kita sebenarnya not into woman. yep! tapi masalah dia ni saya nampak macam normal macam yang saudara katakan, tapi hakikatnya kita je tau.please! don't ever tell anyone! they will ignore us(maybe) or amek kesempatan. sebab kite xtau diorang tuu camne. nampak normal(sekali lagi,..macam saya) tapi sebenarnya kita 'abnormal' as u just said. Allah! kita perlu cari cara untuk membuang perasaan ini.

    pasal nak jadi imam tuu, yaa kita sama!! terasa diri sentiasa x layak dan solat tidak akan diterima....Allah!!! saya akui memang saya baik. >bajet giler<

    saya sentiasa ingin berubah menjadi normal. sometimes i feel like im normal..sebab saya ada gf. but in the mean time, perasaan 'abnormal' tu tetap ada.

    saya sangat2 paham saudara! we are just same!

    satu lagi, saya pun prnah gak kena ajak p sana sini. tapi sentiasa mengelak. elak dan terus elak. sebab kenapa? rasa gementar kan.... Allah sayang kita dan memberi kita lebih peluang untuk berubah. just think positively.

    but don't ever tell our friend that we are 'abnormal'.

    just wanna be ur fren.! and x akan pernah amek kesempatan. i know that feeling.

    search kat google je...

    Syafiq Ahadin

    or: http://apekblogger.blogspot.com/

    Wassalam... sahabat =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai, honestly this my first time to read about this in different angle, it had taught me something and open my mind.sy setuju kadang-kala we did not have a place to share. kita sayangkan perempuan tapi at the same time we have feelings towards guys. akhlak dan akidah kte perlu jaga. tp at one point kerana sy lembut dengan mempunyai member yg macam happy life in this condition make it is hard for me to ged rid, sy ingat kan hidup dalam keadaan begini hny untuk mencari kepuasan tp rupanya ia lebih dari itu.kata - kata terakhir tu lah yg membuatkan sy terfikifir-fikir. "kalau kau mengetahui hakikat diriku, kau akan membenci aku.." kita terpaksa berdiam diri untuk menacri kekuatan to be normal. walaupun terjebak dgn benda begini Tuhan masih menguji kita untuk taat kepada perintah Nya. and that why i'm afraidd of.. kdg2 rasa macm nak jerumus diri terus je dalam lembah ni, tapi sy takut akan realiti seleps ny..sy mhu disygi oleh mereka spt abg, tpi bukan dsygi kerana "kepuasan"..
      moga2 sy mampu bertahan utk menjaga diri sy.


      Delete
  2. Hi guy,

    I agree with both of you.Espicially hal2 imam & exposes 2 kawan2 tentang abnomal.

    Just to share since takde tempat utk share. Basicly, Mesti ada sebab kita ni PLU. Some people say, this is an option. Betul ke? do you agree? kalau option, definatelly kita takkan pilih PLU. Kalau bukan option,kenapa kita yang jadi PLU? tak acilah macam ni.

    Ataupun, kita kena IKLHAs terima dirikita sebagai seorg lelaki sbb kita ada konek.suka lelaki ke tak, itu bukan issue. The Fact, kita lekali. Seiklhas hati kena buat benda2 yang lelaki buat. tinggalkan xtvt2 PLU i.e lancap (straight kurang lancap), thinking of gilr, or some other thing. Entahlah, susahkan......

    Korang tengok tak filem ayat2 cinta, ada 1 scene dalam penjara. banduan 2 cakap kat the actor "tuhan bagi kita ujian ni supaya kita belajar sabar dan ikhlas"

    Pasal agama tadi, akidah 2 penting. walaupun kita plu, akidah kena jaga. Mungkin ini ujian untuk kita......

    Bab kawan2 pun aku agree,tapi aku lagi teruk. Aku tersuka kat memeber aku yang straight. dah kawin pulak tu.... paling malang dia perasan (malu gila shiut......)Nasib baik dia x cite kat org lain.

    P/s: I'm not good in writing. Sorry kalau my message tak sampai kat korang.

    ReplyDelete
  3. Setuju ngan komen kat atas...

    ReplyDelete