Thursday 24 January 2013

Sisi Gelapku (review)


ada pernah sekali aku update status kat FB, "agak-agak lah, kalau kita suddenly hilang ingatan, boleh tak tiba-tiba je kita jadi straight?"

soalan tu adalah inspirasi dari sebuah novel PLU yang bertajuk Sisi Gelapku.. kebanyakkan orang balas kata setuju yang orang PLU tu kalau hilang ingatan mungkin boleh berubah jadi straight.. but mungkin lepas tu dia boleh trace balik lah ingatan tu.. then baru dia ingat siapa dirinya sebelum ini..

okay.. kali ni aku nak buat review tentang citer Sisi Gelapku pula.. ini adalah novel PLU kedua aku baca selepas citer Cinta Tanpa Noktah.. (yang ni pun aku dah buat review gak.. tekan pada tab di atas 'PLU Novel Reviews').. dah lama pun aku baca citer ni.. but baru hari ni terfikir nak buat review pula.. so, aku ni pun antara lupa dan ingat lah tentang citer ni.. hehe

watak utama cerita bernama Khuzai.. citer ni sebenarnya agak panjang tau.. ada dua seasons.. musim pertama ada 28 bahagian.. (kisah Khuzai waktu still sekolah menengah lagi) then musim kedua pula ada 54 bahagian (waktu Khuzai dah masuk universiti).. campur-campur ada 82 bahagian lah.. banyak giler!! memang puas hati lah baca.. dah macam dalam drama lah.. sebab agak panjang..

nak dipendekkan cerita, musim pertama mostly tentang kisah percintaan antara Khuzai dengan senior dia, Badrul.. kisahnya bermula bila si Badrul ni yang try pikat si Khuzai ni.. waktu tu Khuzai ni still sekolah menengah lagi.. macam agak inesen lah juga sikit.. nak kata Khuzai ni gay, awal-awal tu dia pernah jatuh hati pada seorang perempuan.. but then lepas tu entah Khuzai ni dah macam dah takde nafsu pada perempuan lagi sejak dia dah mula berkapel dengan badrul.. aku pun tak berapa nak ingat sangat tentang citer ni sebab dah lama pun aku baca citer ni sebenarnya.. yang aku ingat lah, Khuzai ni pernah buat seks dengan Badrul (citer ni memang ada banyak adegan yang tak ditapis).. then lepas tu dia dah macam ketagih lah.. then dalam diam, dia ni suka buat seks dengan kawan dia bernama Hairi.. macam ada hubungan sulit lah.. tapi Khuzai ni macam jadi serba salah juga.. sebab dia ni macam khianati cinta Badrul.. ada satu part tu memang buat aku tersentuh hati sangat-sangat.. serius aku cakap part ni aku pun turut rasa kecewa.. pada satu hari tu, si Khuzai ni boleh pula nak ajak Badrul






0 comments:

Post a Comment