Tuesday 27 August 2013

Rules of Relationship







just nak share tentang tiga rules of relationship just in case kalau aku rasa aku nak involve dalam a relationship..


1. dia bukan lelaki straight lah
- reasonnya?? kalau yang ada baca cerita Unspeakable Love rasanya boleh faham lah kot kenapa.. alasannya for me, kedua-duanya harus lah memang boleh nak 'beri or balas' perasaan suka tu.. ianya akan jadi lebih sukar kalau hanya satu pihak sahaja yang ada perasaan.. faham-faham je lah ye, yang straight ni takkan lah dia nak suka pada lelaki pula kan? but at the same time, aku percaya juga yang lelaki straight boleh je nak di'gay'kan.. (ironinya yang PLU nak di'straight'kan macam mustahil pulakan?).. but pernah dengar ayat macam "kerana orang ni aku jadi gay.."?? so, aku tak nak lah kerana aku dia boleh pula terbawa masuk dalam dunia songsang ni.. kalau aku sayang orang tu, biar lah dia kekal straight, tak payah nak harap dia balas perasaan kita then lalu dia dah tak jadi straight dah.. that's why ini lah the rule yang nombor satu..


2. kalau boleh tak nak yang biseksual
- kenapa? my opinion lah kan, selagi orang tu ada perasaan boleh mencintai perempuan, biar pun dia ni jenis 50/50 (suka lelaki and perempuan gak), but harapan aku dia patut stick untuk dengan perempuan gak.. wajib! that's why lah kalau boleh aku tak nak 'si dia' orang yang biseksual.. actually yang biseksual ni lagi complicated berbanding yang gay.. ada juga kes orang biseksual yang ada GF, but at the same time pun ada BF gak.. but tak nak tinggalkan kedua-duanya.. alasannya sebab sayang lah.. for me macam ia telah mendua-duakan perasaan lah.. macam aku cakap lah, kalau kita sayang orang tu sepatutnya kita doakan benda yang terbagus bagi dirinya.. adakah kalau dia nak kapel dengan lelaki tu bagus? (sedangkan dia ada je nafsu kat perempuan gak).. isi hati aku macam ni, "kenapa lah nak complicated kan nak pilih lelaki gak? if you choose a woman your life will be easier.." (but kadang-kadang love is blind.. dia dah jatuh cinta pada lelaki gak, biar pun ada nafsu pada perempuan.. ada nafsu, tak semestinya ada cinta)


3. kalau boleh tak nak abang-abang sangat
- hahahaha.. yang ada baca blog ni sebelum ni tahu lah kan kenapa.. sebabnya aku pernah cerita yang aku ni agak PARANOID sikit dengan abang-abang ni.. dalam post dulu ada cerita lah.. but you know what, honestly taste aku boleh juga lah pada abang-abang.. range umur up to 35.. tu kalau nak bercakap tentang taste lah, but kalau into a relationship, it's complicated lah.. sebab aku prefer around my age.. why?? sebabnya... aku kalau boleh bila berbual tu tak guna ayat macam 'abang-saya', 'abang-adik'.. kenapa?? sebab aku consider panggilan 'abang' tu sebagai PANGGILAN MANJA.. and lagi aku memang tak boleh lah nak pakai panggilan manja ni.. tak kira lah 'sayang, bee, hubby, ayang and so on..' apa-apa je lah panggilan manja dalam hubungan.. aku MEMANG tak boleh! aku memang SANGAT-SANGAT prefer guna 'KAU-AKU' je.. tak payah nak gedik-gedik nak panggilan manja.. 'saya-awak' pun aku tak nak juga! and lagi aku rasa yang still dalam proses nak ubah persepsi aku terhadap golongan yang lagi dewasa dari aku.. sebabnya adalah sejarah yang membuatkan aku macam paranoid dengan golongan dewasa.. benda tu still ada dalam hati aku.. mostly disebabkan persekitaran aku ketika meningkat dewasa lah buat aku jadi macam ni.. and lagi, aku ada baca satu novel PLU ni kan, ada scene tu bila si watak utama kena tinggalkan oleh BF dia di tepi pantai, si watak utama berlari-lari menjerit 

"ABBAAAANNNGGGG!!"

adeh!! lemah semangat aku bila baca...

imaginasi aku terus bayang kalau aku yang jerit 'abang' tu..

OMG!! terasa macam jerit panggil suami pula.. terasa kita jadi si isteri pula.. in short, i don't like that kind of feeling.. rasa geli.. 





7 comments:

  1. abang.... abang.... nak sain...
    *tetiba... lariiiiiiii

    ReplyDelete
  2. takde sambungan ke bro.... tak saba sabar nk baca sambungan unspeakable love ini....

    ReplyDelete
  3. dah lm dah tggu novel sambung,,, xthu da nk ksta ape rasa hampa

    ReplyDelete
  4. 1. dia bukan straight?? so sila toron skrang... hak hak hak..

    2. kalau dia bisex?? kalau dia xbersama ang.. dia p cari org lain..

    3. sebaya?? ang rasa ang matang x? then ang rasa dia matang x?? so korang rasa korang bleh survive x kalau dua2 sebaya? bleh kekal lama x? (wlpn tahu mmg hubungan ini memang xkan kekal lama..)tp cheq kenal sorg blogger dah kapel 18thn.. bukan bangga tp teruja la jugak..

    ReplyDelete
  5. setiap org berbeza selera nye..
    hehe

    ReplyDelete
  6. dah lama xonline..erm taste kita memang lain. aku prefer pakcik2..haha

    ReplyDelete
  7. hhahaa...post ni comel~

    ReplyDelete