Saturday 30 June 2012

Gay and Relationship




recently aku dapat satu mesej yang amat panjang sekali... dari seorang PLU yang stay kat oversea juga.. tak tinggal kat Malaysia lah maksudnya.. kat mesej tu, dia nak minta pendapat lah tentang masalah yang dia hadapi.. tapi, honestly aku nak cakap yang aku ni memang naif tentang soal hati dan perasaan.. kurang berpengalaman hal-hal berkenaan dengan 'cinta' ni.. so, aku nak share cerita dia pada pembaca blog ni yang aku tahu ada yang berpengalaman tentang hal macam ni.. sama-sama lah kita memberikan pendapat untuk membantu 'pembaca dari oversea' ni..






Ak ada sorg kwn ni..kitaorg study sama2 kt oversea, same uni, same class, mostly la..awal2 ak anggap dy hensem je pon, so ada la little crush...tp ak kwn dy mcm biasa la la,mybe sometimes ak pay more attention to him and layan dy lebih dri org lain..so lama2 yg crush became bigger..ak dh develop feeling for him..2 yg mslahnya..ak xtw la dy st8 ke ape sbb sometimes, kitaorg ada mcm satu moment..tp dy xpnh kutuk org gay, n dy tgok je pon cita yg ak pon rasa malas nk tgok sbb ak rasa mcm super gay mcm glee ..keh3.. (aku yg gay ni pun x layan glee)..tp dy org sport la, main bola, mnat bola, fanatic bola, bukan macam ak.. (ada je PLU yg suka sport.. yg biseksual mostly suka sport.. gay mcm kurang sikit..) so 2 yg ak konfius..tp ak kdg2 dpt je gay vibe dri dy... (gay vibe tu apa benda? gay video?) ok back to my prob..ak igt ni crush je..tp dh dekat setahun lebih dh ak ada crush or to be more precisely setahun 8 bulan la..ntoh le, ak rasa ak dh ada feeling for him..n dy ada kawan baik...n kawan baik dy pon kwn baik ak jgk..sb awal2 2 ak igt nk rapat ngn dy, so ak rapat la dgn kwn baik dy..n ak tw jgk psal rhsia kwn baik dy yg ak x confirm dy tahu ke x..iaitu kwn baik dypon plu mcm ak...n kwn baik dy pon x tahu ak tahu, sbb bnda ni terkntoi bila ak terguna laptop kwn baik dy wk2 kwn baik dy tidor n terjumpa bnd2 yg tuttt...if u know what i mean..hehe.. (kalau nak tahu aku ni gay or tak, cuba selidik laptop aku.. serius aku cakap yang aku akan halang orang guna laptop aku.. hehe) tp ak xbgtw la ak tw..sbb ak pon malu ngn diri ak, nk bgtw org lain lg la ak x mau.ak try lawan bnda ni, cth bila ak try avoiding dy, tp ak dpt rasa yg dy perasan ak avoid dy..tp dy try bt cool n lepas 2 dy bt macm biasa tegur ak balik..ak pulak xpndi nk bt krg hajar, bila org tgur ak, ak layan blik..so ak backfire plan ak sendri...ak ada ja perempuan yg ak suka secara feeling but not sexually at all, sbb ak mmg sexually not attracted to women,  (sama mcm aku lah..) n satu hari dy suruh ak xyh tunggu dy ..tp ak xsedih lgsg, mybe sbb pda masa 2 ak mmg dh in love sgt ngn mamat ni.. (aku waktu putus dgn gf aku, aku menangis kot.. first time aku mengalirkn air mata sebab perempuan) kmi ni nk kta kwn baik ke x xtw la..tp agak rapat la...n sometimes, ak tw byk jgk rhsia dy..n kdg2 tertahu byk rhsia susah jgk..dy ni sorg yg agk secretive la psl love story dy, tp ak korek2 jgk la, n ak dpt tahu yg dy ada jgk prmpn yg dy suka, n one day pompn 2 stop pay attention kt dy mcm ak n dy sedih sgt..n bnda ni berlku before ak ada deep feeling kt dy so ak xkisah sgt..n bru2 ni ak dpt tw yg dy secretly ada relationship ngn prmpuan lain yg sekali uni n class sbb ak check dy pnya inbox fb..hehe. (oo.. you memang suka hack fb orang lain ye? haha) .but the problem when i read that message, ak rasa sgt2 la sakit hati cemburu n berbagai..n lepas 2 ak sje2 sindir dy and dy bt xtw je. (sindir macam mana tu??) .tp dlm hati ak sedih sgt..n 2 yg bhya..ak xsuka bila feeling ak ni terlalu mnganggu ak pnya hidup..kdg terlupa Tuhan..so feeling ni mmg susah to get over it..lagi2 bila besday dy yg akan dtg ni..mcm2 ak rncg nk bt..n ak dpt rasa yg relationship dy prmpuan yg bru2 ni dh over sbb perangai dy sama mcm wk2 dy break up ngn prmpuan awal2 dulu..tp ak xla try ambek kesempatan ke ape...ak penah decide bila ak balik malaysia tahun ni, ak nk tell him the truth about my feeling, because i think that i wont ever get over this feeling until i confess to him..sbb ak susah sgt nk let go this feeling..sbb ak try nk avoid dy, tp ,mslahnya kmi akan hidup sama2 lg berapa2 tahun kt oversea ni, ak jumpa dlam kelas la...so ak mst xbole nk avoid dy..so ak pikir kalo ak confess kt dy, mybe somehow dy akan avoid ak, n ak akan sng lupakan dy, so apa pndpt korg?Btw sori cerita pnjg, ak sorg plu, n ak malu mnjd plu, n ak xpnh bgtw org ak plu, n ak really2 need to let it out from chest a while..










hmmm... nak cakap macam mana ye? pendapat aku macam ni, aku still percaya dalam hubungan PLU ni kalau nak menjadi, 'the first rule' mesti kena pass dulu.. apa itu the first rule? aku dah banyak kali cakap, orang yang you suka tu straight or PLU? kalau dia straight, the first rule dah fail, better jangan menaruh hati or you sendiri nak merana.. kalau dia PLU, then terpulang pada you lah nak buat langkah apa seterusnya.. berdasarkan cerita di atas, adakah yang disukai itu PLU juga? ada girlfriend tak semestinya straight... bergantung pada instinct jika you rasa dia PLU ke tak.. sebab orang PLU ni kan ada 'gaydar'.. bagi aku, jika dia PLU, pasti dia adalah seorang biseksual.. 

then, you nak confess perasaan pada dia..  perkara ni mengingatkan aku tentang kejadian beberapa hari lepas.. aku ada tertarik dengan seorang lelaki ni, setiap malam aku akan tengok picture dia.. kat PR lah.. aku memang susah nak jatuh hati kat sesiapa.. tapi jatuh hati tu bukan bermaksud cinta lah.. still perasaan awal untuk menyukai.. aku takut nak tegur dia sebab takut dia tak nak layan aku.. tapi aku fikir macam ni, daripada aku syok sendiri tentang dia better aku cuba tahu macam mana layanan dia kat aku dulu.. then aku try tegur dia, aku cakap salam tak guna 'hi'.. aku bukannya PLU tipikal lain yang guna 'hi' dalam PR.. tapi, dia tak pernah balas mesej aku, dan aku rasa macam kena reject.. pedih giler perasaan tu.. sebab aku syok kat orang tu tapi awal-awal lagi dah kena reject.. haha.. shit giler! aku tegur bukan nak ajak jadi couple, syok kat orang tu tak semestinya nak jadi partner dia.. nak berkenalan sebab nak jadi kawan pun dah kena reject? hmm.. tapi aku sentiasa optimistik lah.. better aku tahu yang dia memang tak nak layan aku daripada aku berterusan syok kat dia.. at least bila dah tahu jawapan 'No' dari dia aku boleh lupa kan lah.. aku boleh berhenti dari suka kat dia..

kalau you nak confess perasaan memang bagus.. tapi dari sudut lain you kena ready lah akan reaksi dia macam mana.. apa jadi kalau dia ni straight?? maybe you akan jadi orang yang dia benci.. maybe hubungan you akan jadi renggang.. dapat kah you terima risiko itu semua? tapi you fikir akan senang untuk melupakanya, tapi adakah kau akan gembira jika hubungan kau dengan dia jadi renggang? apa yang kau akan rasa jika orang kau suka benci kat kau? 

kalau kau nak jadi orang terbaik dalam hidup dirinya, kadang-kadang kau kena gembira terhadap semua yang dia suka.. jika dia adalah straight dan menyukai perempuan, kau patut rasa gembira.. sekurang-kurangnya dia tidak terlibat dalam dunia PLU yang amat sukar.. aku sampai sekarang ada suka pada seseorang yang nun jauh di Malaysia.. dia adalah straight di mata aku.. dan aku tidak mahu dia jadi PLU macam aku.. kalau dia ada girlfriend, aku sendiri tumpang gembira.. walaupun recently aku rasa dia sebenarnya adalah seorang biseksual, tapi aku tidak gembira dengan hal itu semua.. aku tetap menidakkan dirinya adalah biseksual sebab aku harap dia tak terlibat langsung dalam dunia PLU.. aku tak mahu dia jadi macam aku.. selagi dia berada di 'dunia yang lurus', selagi itu lah aku akan berasa gembira.. saat dia putus dengan girlfriendnya, aku turut berasa simpati.. aku tetap berharap yang dia akan terus gembira dengan kehidupannya.. dia tetap straight di mata aku.. dan aku gembira dia adalah lelaki straight..

aku gembira selagi aku masih boleh berada dengannya.. aku gembira selagi aku masih boleh berbual mesra dengannya.. aku akan terus gembira untuknya biarpun tanpa menjadi orang istimewa bagi dirinya.. 






dia tetap straight di mata aku.. dan aku gembira dia adalah lelaki straight..



8 comments:

  1. sori la ye ak guna sbgi anonymous je..thanx for reply putra..haha..sal fb 2 bkan ak hack, ak cme cek inbox dy wk2 dy tido, sbb dy selalu buat bnda sma kt ak...

    berkenaan gay vibe 2, ak pon xtw la sma ada ak syok sendri ataupun mmg dri dy, mcm cthnya bila kmi berdua je, tgh tggu bas ke uni, ak lean tgan ak atas bahu dy lama2 (dy rndah dri ak), dy x kisah sgt pon...n ada sekali wk2 kmi pegi travel europe sma2, n kmi kena tido dlm train, dalm cabin mcm harry potter 2, n sbb sempit sgt, kmi tido rpt2 dlm 4 org, n dy sebelah ak (berbaring) n ak trjaga tgh malam n ak dapati ak tgh letak kepala ak atas bahu dy, n pd wk2 yg sama tangan ak dh pegang tgn dy(dy letak tgn dy atas abdomen)n ak terkejut, tido balik bgun2 posisi yg sme, n ak pelik jgk sbb ak tahu dy jenis yg mudah jaga kalo org sentuh dy wk2 tido, sb akk selalu sleep over rumah dy, n bile gerak dy subuh mst smpi kena bersilat...so esoknya 2(masih dlm travel) ak mcm cba melawak ngn ungkit pasal ak letak kepala ak ats bahu dy, tp dy cuba deny n bt xtw...

    n sometime dalam hall, ketika lecture, ak tgh usha dy dri seat yg jauh, n suddenly dy pndg balik, n ak kelam kabut pandng tempat lain...keh3..tp ak xpst la sama ada i2 gay vibe ke syok sendri..

    berkenaan perempuan yg ak suka 2, ak dh dpt lesen dri family, mak ayah dy, tp dy msih xmw bt keputusan n baru2 ni dy suruh ak berhenti tggu dy, sbb dy kte, perempuan ni bole pilih suami sorg je...so dy xberani bt keputusan skrg..tp dy dh suruh ak berhenti berharap , mcm xdk harapan , so awal2 2 ak keep waiting nk feel heart broken, n bila dh lama2 ak bru perasan yg ak relieved sbnrnya, sbb pd msa 2 ak asyik pikir sal kwn ak ni je...pdhal permepuan yg ak suka dh lama ak suka dy dlm 4 tahun...n skrg ak dh xtaw adakah ak akan berkahwin ataupun bujang smpi mati....

    n berkenaan yg confession 2, ak harap bila ak confess kt dy, mybe somehow dy akan benci ak n avoid ak, n wk2 2 mybe ak bole moving on ngn hidup ak, sbb ak tw nothing will happens..n ak kalo bole sgt2 xmow drag dy ke hidup ak ni, seorang plu..sbb ak amat malu ngn naluri ak ni, n kalo bole ak nk sgt dy bkn mcm ak...btw putra, xsgka ko akan bt post sal ni lak..keh3...hidup ak skrg ni amat complicated..so ak rasa lega sgt dpt luah apa yg ak rasa kt org lain..tp pda masa anonymously....

    ReplyDelete
  2. ha3... biasa la semua nie... cinta dan perasaan ..semua orang ada.. tpi kita berbeza... sbb suka pada lelaki..... walaubagaimanapun dia..Plu atau x.... aq rasa x pyh la ko confess... klau ko mengaku...then dia pun suka ko jugak.. pastu apa yg akan terjadi lepas tu.... pada pandangan aq.. just follow the flow.... ko just jadi sahabat dia.. x lebih dari tu..... biarkan perasaan ko terkunci rapat2 dlm hati... buangkan kunci itu.... biar x kan pernah boleh buka.... sbb aq rasa cinta plu nie x kan ke mane2... last2 mati ngan kufur jer.. x sempat nk bertaubat... "semakin sakit kita menahan perasaan cinta itu... semakin dekat diri kita pada Tuhan"... sbb ini ujian.. kerna Tuhan masih sayang....:)

    ReplyDelete
  3. Ini jelas megingatkan kan aku pada masa2 lampau aku ..
    Selalu jer crush dengan kawan ngan baik dengan kita
    Apatah lagi yang jenis kacak, sporty, baik dan pendiam (lelaki pendiam itu seksi bagi aku ...hahaaha..cam taik)

    Gay vibe tue x yah cakap la ...sentiasa ada ..diorang mungkin nampak straight ..tapi aku rasa boleh makan jer ..klu aku trigger skit2 ..hahaha ..but im not that cheap ..lagi pulak jadah nya ngan jantan ..

    Pernah juga ada feeling (crush yg melampau2 ..haha) dengan diorang ..tapi x pernah pon sampai nak confess depan diorang ..wat do u expect ? dia terima ko ..lantas live happily ever after ? untung laa lau cam tue ..tapi Tuhan x pernah menjanjikan bahagia yang kekal if u go against His will ... on the other side, klu dia rejek .. bersedia la untuk kehilangan seorang kawan ..walaupon mungkin dia x der nak sepak terajang ko, dia mungkin menolak cara baik ...tapi trust me ..from there onwards ..everything will be awkward ..

    Learn how to control ur feeling .. ataupon channel kan feeling nie ke arah friendship .. cukup la ngan bromance skit2 ..not making love ..sure that would be enuf kan ...

    Nu'man

    ReplyDelete
  4. Setuju. Just leave your darker sides somewhere, hidden. Saya pun dah alami apa yang dia rasa. Pedih memang pedih but fikirkan sisi lain. Saya sanggup memendam rasa yg 'salah' ini drpd kehilangan seorang kawan. Jangan kita tambah dosa padanya dgn membenci kita dan berfikir yg bukan-bukan. Cukuplah dosa kita sendiri. Be strong.

    ReplyDelete
  5. aku buat post ni sbb nk beri org lain baca then beri pandangan mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila aku baca ni, aku rasa macam aku should jot down something. yelah, aku pun macam ko juga. dulu, when i confess to my lover, dia pun kata suka kat aku. and yeaaaaaa its a good news. aku tak bertepuk sebelah tgn. i thought then our lives will be happily ever after macam fairytales. aku cakap aku tak mau kawin and want to live with him until we are old. he agree to it and loves me deeply. but then something happens in the middle of our relationship.. i start to feels that its a wrong relationship. memanglah kamu rasa bahagia bersama orng yg ko sayang, but at the end kamu akan rasa juga yang we cant live together sehingga we are old. sometimes bila ur lover outstation or away from u, then u can feels the loneliness in ur life. u cant have a children and u will never see ur children grows until they married (of courselah takde anak),and if u die will u be accepted. i did embrace my feelings towrds him and he did too, and we have sensual time together. but it ofcourse of no use later on. now memanglah, i handsome he handsome, i cute he cute..kalau dah tua ganyut, manalah hensemnya dan cutenye.

      btw anon, we live in an asian culture with deep roots of religion. walaupun if kalau keluarga kita not that pious and accept us, tapi others will definitely thinks bad of us. DEFINITELY. and of course kamu pun kena tny tentang YANG DIATAS.

      anon..i have a sensual life with this one person, and he also is loyal to me. for others to think, its seems to be a blessed relationship coz we love each other deeply. but if u think it deeply, OMG we are doing something which is wrong. at times (not that frequent i think) masa aku diam2 berfikir, aku akan rasa yang this should stop and aku kena pandu diri ke jalan betul. tapi macam manalah..aku dah terlanjur yang amat dalam. we stick together like isi dgn kuku. i cant get out of this. and for sure, the further we go, the harder for us to turn back. we love each other deeply.

      ko jadikanlah diri aku ni sebagai example, seperti yang aku kata td, memang mcm fairytale ko boleh kiss him etc and do things with him sensually. tp the future for us is DARK. we have religion in which i believe in it deeply and for sure aku akan kena nanti di depan DIA. (btw couple aku ni christian and of course dia pun believe dgn his religion..lagi satu masalah untuk aku)

      kadang2 aku terfikir, kenapalah aku add dia dalam FB dulu. of course dia handsome and cute. kenapalah aku kiss him for the first time, kenapalah we have sensual time together for the first time. why did i embrace this relationship previously. kalau aku kata stop at the first moment, it shouldnt be hard now to turn back. and my future wont be dark as it is now. mau bertaubat?..of course sa pun pernah terfikir dan buat, tp with him by ur side its realy hard to patah balik. so before u stick ur finger in this messy relationship, its better to think not twice, but 20000 times. why..coz once u in it, u will never turn back. and even if ur body turn back, ur heart wont. jd hati2lah.

      Delete
    2. well said! like me too...

      Delete
  6. Don't confess.. follow the story.. dats all. Actually masing2 dah crush to each other cuma xnak mengaku. So better stay dat way betul x. Lg romantic dan happy coz now sy sedang melalui saat yg sama.

    ReplyDelete